strefa dobrej wiedzy
blog
9 kluczowych metod promocji i zwiększenia sprzedaży online
1.Co zrobić aby klienci znaleźli nasz sklep internetowy?
Dotarcie do odbiorców i zwiększenie sprzedaży wymaga wytrwałości i różnorodnych strategii marketingowych. Oczywiście dodać należy, że samo wejście na nasz sklep i nawet odnalezienie poszukiwanego produktu nie oznacza jeszcze zakupu – przyjmuje się, że ponad 2/3 klientów dodających produkt do koszyka w sklepie internetowym nie finalizuje transakcji. Tutaj pomocne są odpowiednie mechanizmy interfejsu, a także umiejętne stosowanie remarketingu czy automatyzacji dla porzuconego koszyka, ale o tym napiszemy w innym artykule.
Dzisiaj przedstawiamy 8 metod dzięki którym każdy sprzedawca może promować swój sklep internetowy bez wielkiego budżetu, niezależnie od tego, czy prowadzisz małą, czy dużą firmę. Przejdźmy więc do konkretów i przedstawmy pierwszy sposób pozyskania leadów.
2. Promocja marki i produktów w mediach społecznościowych
Tak, to oczywiste, ale nie każdy rozumie jak skutecznie używać social mediów.
Skuteczny marketing sprowadza się do wielokrotnego docierania do odbiorców w celu budowania znajomości i ostatecznie zachęcania do zakupów.
Marketing w mediach społecznościowych polega na spójności i konsekwencji — regularne publikowanie w czasie, który pasuje do harmonogramów klientów, pozwala często docierać do kupujących i angażować ich.
Przede wszystkim nie angażuj się w promocję na wszystkich dostępnych platformach mediów społecznościowych, ale skup się na kanałach, z których faktycznie korzystają Twoi potencjalni klienci. Za pomocą narzędzi opartych na analizie danych, takich jak Google Analytics, możesz śledzić, z których mediów najczęściej trafiają do Ciebie odwiedzający i to tam udzielać się najmocniej.
Dziel się wiadomościami i trendami związanymi z branżą, dostarczaj wartościowe, a czasami i zabawne treści, aby Twoje konta były przydatne i atrakcyjne dla kupujących.
Powinieneś także udostępniać linki do swojej witryny i produktów, ale nie przeciążaj klientów reklamami bezpośrednimi. Zbyt duża autopromocja sprawia, że Twoje konto w mediach społecznościowych jest mniej wartościowe i przydatne dla kupujących. Zalecany stosunek to 80/20 – 80% wartościowego contentu i 20% linkowania do Twojej witryny i produktów.
Możesz regularnie publikować w mediach społecznościowych bez konieczności ciągłego monitorowania swoich kont, korzystając z platformy do zarządzania mediami społecznościowymi (oprogramowanie takie pozwala zaplanować posty z wyprzedzeniem i śledzić ich wydajność z jednego miejsca) albo np. z panelu Facebook Business.
3. Korzystaj z reklam pay-per-click
PPC oznacza pay-per-click, rodzaj marketingu, w którym firmy płacą za każde kliknięcie otrzymane przez ich reklamę. Reklamy PPC pozwalają zmierzyć, czy kampanie są opłacalne, porównując koszty reklamy z natężeniem ruchu i sprzedażą wygenerowaną przez reklamę.
Najpopularniejszym rodzajem PPC jest reklama w wyszukiwarkach, przy czym Google Ads (dawniej Google Adwords) jest najpopularniejszym oprogramowaniem PPC. Google Ads umożliwia tworzenie reklam, które pojawiają się w wyszukiwarce Google i umieszczanie reklam na innych stronach internetowych. Ustawiasz stawkę za słowo kluczowe, a reklamy są wybierane na podstawie wysokości stawek i licytacji dokonywanej w czasie rzeczywistym.
Oczywiście reklama PPC występuje również w mediach społecznościowych np. najpopularniejsze Facebook Ads. Reklamy są wyświetlane na kanale użytkownika lub na osi czasu, w zależności od platformy, a płacisz według CPC (koszt kliknięcia) lub CPM (koszt tysiąca wyświetleń). Facebook, Instagram czy LinkedIn to przykłady kanałów mediów społecznościowych, które wykorzystują ten model płatnej reklamy.
Pamiętaj, aby stale mierzyć skuteczność PPC, aby nie przepalić środków bez efektów lecz generować większy ruch i sprzedaż.
4. Współpraca i korzystanie z zasięgów innych osób i organizacji
Generuj ruch wokół swojego sklepu, nawiązując kontakty z aktywnymi graczami w swojej branży. Skontaktuj się z blogami, aby sprawdzić, czy zrecenzują Twoje produkty lub witrynę w poście. Umieszczając swoją witrynę w poście w popularnej witrynie, możesz przyciągnąć tysiące docelowych użytkowników do Twojej witryny e-commerce. Dobrym pomysłem może być kontakt z wpływowymi osobami w mediach społecznościowych w swojej branży (mniej lub bardziej znanymi influencerami), które mogą publikować i udostępniać treści dotyczące Twojego sklepu. Po zidentyfikowaniu kont w mediach społecznościowych, które mają dużą liczbę obserwujących i są powiązane z Twoją branżą, zacznij się z nimi regularnie kontaktować:
- polub takie profile i strony na Facebooku;
- retweetuj, polub lub odpowiadaj na tweety głównych wpływowych osób, zwłaszcza jeśli dotyczą one Twojego sklepu. Komentuj i dziękuj influencerom, którzy retweetują Twoje posty;
- przeszukaj osoby, które używają twoich hashtagów na Instagramie, aby zobaczyć, czy jacyś główni influencerzy użyli tych słów kluczowych, i obserwuj wszystkich znalezionych influencerów. Interakcja i łączenie się z głównymi graczami w Twojej branży często buduje świadomość Twojej marki i produktów, dzięki czemu mogą one pomóc w rozpowszechnianiu informacji o Twoim sklepie.
5. Wystawiaj produkty na portalach sprzedażowych – Twoi klienci już tam są
Zwiększ zasięg swojej marki, sprzedając w wielu kanałach, takich jak Allegro czy stale rozwijający się w Polsce Amazon, a nawet w miejscach, takich jak Etsy i OLX. Sprzedawcy korzystający z wielu kanałów sprzedają nawet 50% więcej. Portale sprzedażowe uzyskują zdecydowanie większy ruchu niż pojedynczy sklep internetowy, sprzedaż w wielu miejscach zwiększa widoczność Twojego sklepu internetowego i marki. Każdy kanał ma unikalny zestaw odwiedzających witrynę, którzy w inny sposób nie spotkaliby się z Twoim sklepem internetowym. Możesz dotrzeć do tych potencjalnych kupujących, rozpowszechniając swoje produkty i markę w wielu kanałach. Po wystawieniu tych klientów na Twoje produkty za pośrednictwem portali, kupujący mają szansę dokładniejszego poznawania produktów w Twoim sklepie internetowym.
6. Tak czy inaczej SEO jest ważne – ale nie od razu musisz korzystać z agencji
Wadą sprzedaży w sklepie internetowym jest mniejszy ruch niż na głównych portalach, takich jak Allegro. Musisz zoptymalizować swój sklep internetowy, aby uzyskać więcej wizyt, umieszczając słowa kluczowe SEO w tytułach i opisach produktów. Możesz zwiększyć ruch i sprzedaż w swoim sklepie internetowym, umieszczając często wyszukiwane hasła i frazy w swojej witrynie. Po zidentyfikowaniu optymalnych słów kluczowych i uwzględnieniu ich w opisach i tytułach produktów możesz zmierzyć sukces swojej strategii SEO za pomocą Google Analytics. Za pomocą tego narzędzia można wyświetlić raport i zobaczyć, które słowa kluczowe w bezpłatnych wynikach wyszukiwania prowadzą do zwiększonego ruchu i większej sprzedaży.
7. Prowadź bloga odpowiadającego na zapytania i problemy kupujących
Bloga ma na celu dostarczanie kupującym wartościowych treści, budowanie zaufania do marki oraz przyciąganie ruchu z wyszukiwarek.
Jeśli nie wiesz o czym pisać zbierz pytania, które kupujący często zadają zespołowi obsługi klienta. Generuj posty, które zawierają odpowiedzi na te problemy, aby kupujący mogli stale do nich wracać, gdy napotkają przyszłe problemy. Podczas burzy mózgów nad pomysłami na artykuły, weź również pod uwagę styl życia swoich typowych kupujących. Jak na co dzień angażują się w Twój produkt? Napisz artykuł zawierający wskazówki lub samouczek o tym, jak mogą zintegrować Twoje przedmioty ze swoim życiem na różne, przydatne sposoby, których nie brali pod uwagę. Dodanie do bloga wizualizacji, takich jak wykresy i filmy, to prosty sposób na zwiększenie przejrzystości treści i zwiększenie ich atrakcyjności dla odbiorców. Regularne publikowanie artykułów na blogu i promowanie treści w mediach społecznościowych umożliwia generowanie ruchu wokół produktu, przyciąganie do sklepu internetowego i zwiększanie sprzedaży.
8. Korzystaj z newsletterów emailowych
Marketing e-mailowy to sposób na skierowanie do kupujących promocji dostosowanych do ich konkretnych potrzeb. Klienci są głównie zainteresowani tym, jakie korzyści może im przynieść Twój produkt, więc są bardziej skłonni do korzystania ze zniżek i ofert, które odpowiadają ich potrzebom. Na przykład odwiedzający sklep, którzy oglądali produkty, ale nigdy nie dokonali zakupu, skorzystaliby z rabatu dla kupujących po raz pierwszy. Powracający klienci natomiast mogą zainteresować się informacją o dużej wyprzedaży w Twoim sklepie, ponieważ znają już Twoją markę.
Adresy e-mailowe kupujących są często gromadzone w sklepach internetowych za pośrednictwem wyskakujących pop-upów („zapisz się na newsletter i uzyskaj rabat 20%”) lub przy kasie, gdy kupujący są pytani, czy chcą otrzymywać promocje e-mailowe. Segmentuj zebrane wiadomości e-mail według aktywności zakupowej, lokalizacji i wszelkich innych istotnych komunikatów, które informują o treści promocyjnej wiadomości e-mail.
9. Zachęcaj do recenzowania produktów i Twojej firmy
Recenzje są kluczowym sposobem budowania zaufania wokół Twojego sklepu internetowego i produktów. Kupujący online nie widzą sprzedawców ani produktów osobiście, więc podejmują decyzje zakupowe dzięki zjawisku dowodu społecznego — patrząc na innych. Odwiedzający sklep czytają recenzje produktów innych klientów i wykorzystują opinie, aby zdecydować, czy powinni kupić Twój produkt. Recenzje produktów przyciągają klientów, gdy jest ich dużo i są głównie pozytywne (średnio 4 do 5 gwiazdek).
Zachęć klientów do pozostawienia większej liczby recenzji, zachęcając do przesyłania opinii w wiadomości e-mail. Kilka dni po otrzymaniu przedmiotu przez kupującego wyślij wiadomość e-mail, aby poprosić o opinię na temat zakupów. Możesz nawet zachęcać do wystawiania recenzji np. na Allegro czy Google Moja Firma, oferując zniżkę lub udział w konkursie w zamian za informację zwrotną. Zachęcaj do pozytywnych opinii, stale czytając recenzje kupujących i rozwiązując wszelkie problemy, o których klienci wspominają w swoich opiniach. Po rozwiązaniu problemów kupujących możesz poprosić kupującego o komentarz pod swoją recenzją, aby wskazać, że problem został rozwiązany. Jeśli w Twoim sklepie włączono usuwanie opinii, możesz również poprosić o usunięcie opinii. Usunięcie lub edytowanie negatywnych recenzji pokaże przyszłym odwiedzającym sklep, że zależy Ci na zadowoleniu klientów z Twoich produktów.
Podsumowanie
Wraz z rozwojem e-commerce i rosnącą konkurencją wśród sprzedawców wkładanie wysiłku w marketing w sklepie internetowym jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Mając to na uwadze, wdrożenie strategii tego przewodnika wymaga czasu, a wyniki nie przyjdą natychmiast. Korzystanie z różnorodnego zestawu taktyk zwiększa Twoje szanse na sukces marketingowy — jeśli jedna zawiedzie, masz inne strategie, na których możesz polegać, poprawiając swoje wysiłki w innych miejscach. Gotowość do stosowania wielu taktyk i ulepszania metod w razie potrzeby umożliwia sprzedającemu dotarcie do większej liczby kupujących i zwiększenie sprzedaży.
Masz pytania dotyczące reklamy i promocji na Facebooku? Skontaktuj się z naszymi ekspertami od social media.
Bartosz Wiczyński
graphic designer • marketing specialist
Jestem ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu tworzenia grafiki komputerowej, projektowania stron internetowych, fotografii i marketingu. Pasjonuję się najnowszymi trendami pojawiającymi się w branży reklamowej oraz doskonaleniem projektowania graficznego.
przeczytaj również
Druk z wykorzystaniem Adobe Pantone – droższa opcja na lepsze kolory
Projektant może wybrać kolor w systemie Adobe RGB, a następnie użyć narzędzia Adobe Pantone, aby dopasować go do koloru Pantone, który jest dostępny w druku.
Odpowiemy na Państwa potrzeby
KONTAKT
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Poznań, POLAND
+48 515 065 068
kontakt@somethingmore.pl
OFERTA SOMETHINGMORE.PL
WYCENA
Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.
PEŁNA SATYSFAKCJA
Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.
Przekonaj się, że warto!
0 komentarzy