strefa dobrej wiedzy
blog
Pierwsze emaile po zapisaniu się na newsletter zdecydują o fiasku albo sukcesie Twojej kampanii?

Uruchomiłeś na swojej stronie wtyczkę zbierająca zbierającą adresy email osób zapisujących się do newslettera. Odniosłeś pierwszy sukces – pojawiło się już kilku subskrybentów i teraz zastanawiasz się co dalej. Nasza porada – nie prześpij tego momentu, warto zacząć wysyłać newsletter nawet, gdy na liście jest co najwyżej kilka – kilkanaście adresów, ponieważ każdy z nich może okazać się wartościowym leadem.
Punkt 1. Ustal swoją wizję zawartości newslettera i spisz swoje założenia
Określ:
► co będziesz wysyłał subskrybentom,
► jak często,
► czy stworzysz jakieś serie tematyczne oraz to
► czy Twój newsletter będzie ukierunkowany na konkretne segmenty Twojej bazy kontaktów.
Punkt 2. Skonfiguruj automatyzację poczty e-mail, aby powitać nowych subskrybentów
Zamiast pojedynczego, standardowego emaila powitalnego warto stworzyć serię trzech lub czterech e-maili. Daje to ponad 50% większą szansę na konwersję z leadu na klienta!
► E-mail nr 1 — Przywitaj subskrybentów.
► E-mail nr 2 — Wyślij ciekawe i przydatne treści, wczuj się w potrzeby osób, które zdecydowały się zapisać na Twój newsletter. Ważne by treści były powiązane tematycznie z Twoją ofertą.
► E-mail nr 3 — Pokaż swoją firmę w dobrym świetle – uzasadnij dlaczego Twoja firma wyróżnia się na tle innych.
► E-mail nr 4 — Zachęć do dokonania pierwszego zakupu.
Gdy Twoi subskrybenci przechodzą przez starannie zaplanowaną przez Ciebie ścieżkę powitalną, musisz również zdecydować, czy chcesz, aby otrzymywali również innych e-maili, dopóki nie ukończą tej pierwszej serii.
► E-mail 1 — Serdecznie witamy
Twój pierwszy e-mail powinien powitać nowego subskrybenta Twojej marki. To Twoja szansa, aby opowiedzieć nowym subskrybentom trochę o sobie. Zacznij od krótkiego wprowadzenia do Twojej marki i odrobiny historii Twojego biznesu. To także Twoja okazja, aby poinformować ich, czego mogą oczekiwać od Twojego newslettera.
► E-mail 2 — Przydatne treści
Daj swoim nowym subskrybentom coś do przeczytania/oglądnięcia, gdy będą poznawać Twoją firmę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy sprzedający produkty do majsterkowania, pokaż im filmy lub artykuły o tym, jak ulepszyć swój dom. Jeśli jesteś organizacją non-profit, pokaż im swoją pracę i swoją społeczność.
► E-mail 3 — Wzmocnij swoje USP (tzw. Unique Selling Point)
Co wyróżnia Cię na tle konkurencji? Teraz jest idealny czas, aby opowiedzieć o tym wszystkim nowym subskrybentom. Podkreślaj takie zalety jak bezpłatna dostawa i zwrotach lub o tym, jak starasz się zmniejszyć swój ślad węglowy jako firma. Ewentualnie, jeśli masz wyjątkowe korzyści dla darczyńców/członków, poinformuj ich o tym.
► E-mail 4 – Przejdź do sedna
Teraz nadszedł czas, aby nowego subskrybenta zamienić na klienta. Jeśli prowadzisz firmę e-commerce, w tym miejscu możesz zachęcić do dokonania zakupu. Niezależnie od tego, czy będzie to mały kod rabatowy, czy oferta bezpłatnej dostawy. Kod rabatowy z wygaśnięciem np. 7 dni może tutaj działać naprawdę dobrze, ponieważ subskrybent nie będzie się tego spodziewał i zmusił go do dokonania pierwszego zakupu. Jeśli nie prowadzisz działalności e-commerce, zastanów się, jaki jest Twój cel końcowy. Chcesz, aby Twoi abonenci złożyli zapytanie lub zadzwonili do Ciebie?

Bartosz Wiczyński
graphic designer • marketing specialist
Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.
przeczytaj również

Druk z wykorzystaniem Adobe Pantone – droższa opcja na lepsze kolory
Projektant może wybrać kolor w systemie Adobe RGB, a następnie użyć narzędzia Adobe Pantone, aby dopasować go do koloru Pantone, który jest dostępny w druku.
Przeczytaj również:
Jak firmy pozycjonerskie zrobią Cię w konia!? I jak tego uniknąć.
Wysoka pozycja w Google to klucz do sukcesu online. Ale uwaga! Nie daj się zwieść iluzji ilości wyświetleń. To nie to samo, co rzeczywiste wejścia na stronę. Ważniejsza jest jakość ruchu, a nie tylko liczba!
Druk z wykorzystaniem Adobe Pantone – droższa opcja na lepsze kolory
Projektant może wybrać kolor w systemie Adobe RGB, a następnie użyć narzędzia Adobe Pantone, aby dopasować go do koloru Pantone, który jest dostępny w druku.
Jak skutecznie poprawić pozycję strony internetowej w Google
W tym artykule przedstawiam kilka podstawowych sposobów, które pomogą Ci poprawić pozycję Twojej strony w Google.
Odpowiemy na Państwa potrzeby
KONTAKT
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Poznań, POLAND
+48 515 065 068
kontakt@somethingmore.pl
OFERTA SOMETHINGMORE.PL
WYCENA
Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.
PEŁNA SATYSFAKCJA
Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.
Przekonaj się, że warto!
SOCIAL MEDIA
NEWSLETTER
Copyright © 2021 Somethingmore.pl | Polityka prywatności

0 komentarzy