strefa dobrej wiedzy

blog

Pierwsze emaile po zapisaniu się na newsletter zdecydują o fiasku albo sukcesie Twojej kampanii?

6/02/2022 | Blog

Uruchomiłeś na swojej stronie wtyczkę zbierająca zbierającą adresy email osób zapisujących się do newslettera. Odniosłeś pierwszy sukces – pojawiło się już kilku subskrybentów i teraz zastanawiasz się co dalej. Nasza porada – nie prześpij tego momentu, warto zacząć wysyłać newsletter nawet, gdy na liście jest co najwyżej kilka – kilkanaście adresów, ponieważ każdy z nich może okazać się wartościowym leadem.

Punkt 1. Ustal swoją wizję zawartości newslettera i spisz swoje założenia

Określ:

► co będziesz wysyłał subskrybentom,
► jak często,
► czy stworzysz jakieś serie tematyczne oraz to
► czy Twój newsletter będzie ukierunkowany na konkretne segmenty Twojej bazy kontaktów.

    Punkt 2. Skonfiguruj automatyzację poczty e-mail, aby powitać nowych subskrybentów

    Zamiast pojedynczego, standardowego emaila powitalnego warto stworzyć serię trzech lub czterech e-maili. Daje to ponad 50% większą szansę na konwersję z leadu na klienta!

    ► E-mail nr 1 — Przywitaj subskrybentów.
    ► E-mail nr 2 — Wyślij ciekawe i przydatne treści, wczuj się w potrzeby osób, które zdecydowały się zapisać na Twój newsletter. Ważne by treści były powiązane tematycznie z Twoją ofertą.
    ► E-mail nr 3 — Pokaż swoją firmę w dobrym świetle – uzasadnij dlaczego Twoja firma wyróżnia się na tle innych.  
    ► E-mail nr 4 — Zachęć do dokonania pierwszego zakupu.

    Gdy Twoi subskrybenci przechodzą przez starannie zaplanowaną przez Ciebie ścieżkę powitalną, musisz również zdecydować, czy chcesz, aby otrzymywali również innych e-maili, dopóki nie ukończą tej pierwszej serii.

    ► E-mail 1 — Serdecznie witamy

    Twój pierwszy e-mail powinien powitać nowego subskrybenta Twojej marki. To Twoja szansa, aby opowiedzieć nowym subskrybentom trochę o sobie. Zacznij od krótkiego wprowadzenia do Twojej marki i odrobiny historii Twojego biznesu. To także Twoja okazja, aby poinformować ich, czego mogą oczekiwać od Twojego newslettera.

    ► E-mail 2 — Przydatne treści

    Daj swoim nowym subskrybentom coś do przeczytania/oglądnięcia, gdy będą poznawać Twoją firmę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy sprzedający produkty do majsterkowania, pokaż im filmy lub artykuły o tym, jak ulepszyć swój dom. Jeśli jesteś organizacją non-profit, pokaż im swoją pracę i swoją społeczność.

    E-mail 3 — Wzmocnij swoje USP (tzw. Unique Selling Point)

    Co wyróżnia Cię na tle konkurencji? Teraz jest idealny czas, aby opowiedzieć o tym wszystkim nowym subskrybentom. Podkreślaj takie zalety jak bezpłatna dostawa i zwrotach lub o tym, jak starasz się zmniejszyć swój ślad węglowy jako firma. Ewentualnie, jeśli masz wyjątkowe korzyści dla darczyńców/członków, poinformuj ich o tym.

    ► E-mail 4 – Przejdź do sedna

    Teraz nadszedł czas, aby nowego subskrybenta zamienić na klienta. Jeśli prowadzisz firmę e-commerce, w tym miejscu możesz zachęcić do dokonania zakupu. Niezależnie od tego, czy będzie to mały kod rabatowy, czy oferta bezpłatnej dostawy. Kod rabatowy z wygaśnięciem np. 7 dni może tutaj działać naprawdę dobrze, ponieważ subskrybent nie będzie się tego spodziewał i zmusił go do dokonania pierwszego zakupu. Jeśli nie prowadzisz działalności e-commerce, zastanów się, jaki jest Twój cel końcowy. Chcesz, aby Twoi abonenci złożyli zapytanie lub zadzwonili do Ciebie?

     

    Bartosz Wiczyński

    Bartosz Wiczyński

    graphic designer • marketing specialist

    Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.

    przeczytaj również

    0 komentarzy

    Wyślij komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Przeczytaj również:

    Jak pozyskać dobre leady?

    Jak pozyskać dobre leady?

    strefa dobrej wiedzy blog Jednym z podstawowych zadań marketingowców jest pozyskiwanie wartościowych leadów. Każda osoba, która miała próbowała zbudować choć niewielką...

    Czym się zajmujemy, czyli case study

    Czym się zajmujemy, czyli case study

    strefa dobrej wiedzy blog Nowi klienci często pytają nas o to czym zajmuje się nasza agencja i co możemy dla nich zrobić. Zwykle odpowiadamy, że mówiąc najkrócej -...

    Odpowiemy na Państwa potrzeby

    KONTAKT

    Prosimy o zaznaczenie poniższych zgód:

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Poznań, POLAND

    +48 515 065 068

    kontakt@somethingmore.pl

    WYCENA

    Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.

    PEŁNA SATYSFAKCJA

    Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

    Przekonaj się, że warto!

    SOCIAL MEDIA

    NEWSLETTER

    Copyright © 2021 Somethingmore.pl | Polityka prywatności