strefa dobrej wiedzy

blog

Pierwsze emaile po zapisaniu się na newsletter zdecydują o fiasku albo sukcesie Twojej kampanii?

6/02/2022 | Blog

Uruchomiłeś na swojej stronie wtyczkę zbierająca zbierającą adresy email osób zapisujących się do newslettera. Odniosłeś pierwszy sukces – pojawiło się już kilku subskrybentów i teraz zastanawiasz się co dalej. Nasza porada – nie prześpij tego momentu, warto zacząć wysyłać newsletter nawet, gdy na liście jest co najwyżej kilka – kilkanaście adresów, ponieważ każdy z nich może okazać się wartościowym leadem.

Punkt 1. Ustal swoją wizję zawartości newslettera i spisz swoje założenia

Określ:

► co będziesz wysyłał subskrybentom,
► jak często,
► czy stworzysz jakieś serie tematyczne oraz to
► czy Twój newsletter będzie ukierunkowany na konkretne segmenty Twojej bazy kontaktów.

    Punkt 2. Skonfiguruj automatyzację poczty e-mail, aby powitać nowych subskrybentów

    Zamiast pojedynczego, standardowego emaila powitalnego warto stworzyć serię trzech lub czterech e-maili. Daje to ponad 50% większą szansę na konwersję z leadu na klienta!

    ► E-mail nr 1 — Przywitaj subskrybentów.
    ► E-mail nr 2 — Wyślij ciekawe i przydatne treści, wczuj się w potrzeby osób, które zdecydowały się zapisać na Twój newsletter. Ważne by treści były powiązane tematycznie z Twoją ofertą.
    ► E-mail nr 3 — Pokaż swoją firmę w dobrym świetle – uzasadnij dlaczego Twoja firma wyróżnia się na tle innych.  
    ► E-mail nr 4 — Zachęć do dokonania pierwszego zakupu.

    Gdy Twoi subskrybenci przechodzą przez starannie zaplanowaną przez Ciebie ścieżkę powitalną, musisz również zdecydować, czy chcesz, aby otrzymywali również innych e-maili, dopóki nie ukończą tej pierwszej serii.

    ► E-mail 1 — Serdecznie witamy

    Twój pierwszy e-mail powinien powitać nowego subskrybenta Twojej marki. To Twoja szansa, aby opowiedzieć nowym subskrybentom trochę o sobie. Zacznij od krótkiego wprowadzenia do Twojej marki i odrobiny historii Twojego biznesu. To także Twoja okazja, aby poinformować ich, czego mogą oczekiwać od Twojego newslettera.

    ► E-mail 2 — Przydatne treści

    Daj swoim nowym subskrybentom coś do przeczytania/oglądnięcia, gdy będą poznawać Twoją firmę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy sprzedający produkty do majsterkowania, pokaż im filmy lub artykuły o tym, jak ulepszyć swój dom. Jeśli jesteś organizacją non-profit, pokaż im swoją pracę i swoją społeczność.

    E-mail 3 — Wzmocnij swoje USP (tzw. Unique Selling Point)

    Co wyróżnia Cię na tle konkurencji? Teraz jest idealny czas, aby opowiedzieć o tym wszystkim nowym subskrybentom. Podkreślaj takie zalety jak bezpłatna dostawa i zwrotach lub o tym, jak starasz się zmniejszyć swój ślad węglowy jako firma. Ewentualnie, jeśli masz wyjątkowe korzyści dla darczyńców/członków, poinformuj ich o tym.

    ► E-mail 4 – Przejdź do sedna

    Teraz nadszedł czas, aby nowego subskrybenta zamienić na klienta. Jeśli prowadzisz firmę e-commerce, w tym miejscu możesz zachęcić do dokonania zakupu. Niezależnie od tego, czy będzie to mały kod rabatowy, czy oferta bezpłatnej dostawy. Kod rabatowy z wygaśnięciem np. 7 dni może tutaj działać naprawdę dobrze, ponieważ subskrybent nie będzie się tego spodziewał i zmusił go do dokonania pierwszego zakupu. Jeśli nie prowadzisz działalności e-commerce, zastanów się, jaki jest Twój cel końcowy. Chcesz, aby Twoi abonenci złożyli zapytanie lub zadzwonili do Ciebie?

     

    Bartosz Wiczyński

    Bartosz Wiczyński

    graphic designer • marketing specialist

    Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.

    przeczytaj również

    0 komentarzy

    Wyślij komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Przeczytaj również:

    Odpowiemy na Państwa potrzeby

    KONTAKT

    Prosimy o zaznaczenie poniższych zgód:

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Poznań, POLAND

    +48 515 065 068

    kontakt@somethingmore.pl

    WYCENA

    Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.

    PEŁNA SATYSFAKCJA

    Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

    Przekonaj się, że warto!

    SOCIAL MEDIA

    NEWSLETTER

    Copyright © 2021 Somethingmore.pl | Polityka prywatności