strefa dobrej wiedzy

blog

Jak w kilku krokach sprawdzić pozycję swojej strony w Google? To proste!

22/02/2022 | Blog, SEO

Ze względu na ciągłe aktualizacje i odświeżanie algorytmu rankingu Google, Twoja strona i jej zakładki często zmieniają swoją pozycję w Google. Z dnia na dzień i z tygodnia na tydzień, a nawet w ciągu kilku godzin podstrona w witrynie może znaleźć się na różnych pozycjach dla tego samego słowa kluczowego. Wahania w rankingu witryn w ciągu jednego dnia to zwykle tylko jedna lub dwie pozycje (w górę lub w dół), ale w ciągu miesiąca Twoje rankingi Google dla jednego słowa kluczowego mogą się bardzo zmienić. Oprócz algorytmicznych zmian w zajmowanej pozycji, w Google strona będzie się również odmiennie pozycjonować ze względu na lokalizację i personalizację dla danego odbiorcy.

Lokalizacja

Lokalizacja to miejsce, w którym Google zwraca różne wyniki wyszukiwania lub te same wyniki w różnej kolejności, w zależności od lokalizacji (kraju lub miasta) osoby wyszukującej i witryny. Na przykład osoba mieszkająca w Poznaniu, która wpisze „Adwokat” w Google, zobaczy inne witryny wymienione w wynikach wyszukiwania osobie z Warszawy, która wyszukuje to samo słowo kluczowe. Dzieje się tak, ponieważ Google zakłada, że ​​strony internetowe związane z firmami znajdującymi się blisko Ciebie lub odwołujące się do Twojej lokalizacji będą dla Ciebie bardziej odpowiednie.

Personalizacja

Personalizacja polega na tym, że Google zmienia wyświetlane wyniki wyszukiwania dla słowa kluczowego na podstawie tego, co wie o wyszukiwarce z poprzednich wyszukiwań. Może się tak zdarzyć, jeśli wyszukiwarka jest zalogowana w Google (w tym w Gmailu lub YouTube) lub używa przeglądarki Google Chrome. Na przykład, jeśli ktoś odwiedził witrynę wiele razy wcześniej, gdy szuka słowa kluczowego, które jest odpowiednie dla tej witryny, witryna może pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania dla tego wyszukiwania niż w przypadku innych osób szukających tego samego słowa kluczowego.

Jest to kluczowa informacja, ponieważ możesz sądzić, że Twoja własna strona internetowa ma lepsze wyniki w wynikach wyszukiwania niż w rzeczywistości, jeśli polegasz na własnym doświadczeniu wyszukiwania. Aby uzyskać dokładny obraz sytuacji, musisz użyć trybu incognito, internetowych serwerów proxy, narzędzi śledzących, takich jak Google Search Console lub specjalistycznego oprogramowania.

Dane o średniej pozycji są najbardziej przydatne

Ze względu na aktualizacje algorytmiczne, lokalizację i personalizację znajomość średniego rankingu witryny Google pod kątem słów kluczowych w określonym przedziale czasu i lokalizacji ma większą wartość niż wiedza o tym, gdzie Twoja witryna znajduje się w rankingu pod kątem słów kluczowych w określonym czasie i z określonej lokalizacji.
Możesz sprawdzić, jaki wynik w Google dla każdego ze słów kluczowych ma Twoja strona internetowa korzystając z bezpłatnego Google Search Console. 

Sprawdź pozycję w Google swojej strony internetowej

Chcesz wiedzieć jaką pozycję ma Twoja strona internetowa w Google? To proste i bezpłatne. Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami, które pomogą Ci korzystać z Google Search Console.
1. Zaloguj się do Google Search Console.
2. Kliknij nazwę swojej witryny (lub kliknij „Dodaj witrynę”, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś).
3. Kliknij „Wydajność” (na lewym pasku bocznym)”.

Uwaga: liczby wyświetleń, kliknięć i CTR wyświetlane w Search Console są wartościami przybliżonymi, a nie dokładnymi. Mogą również różnić się od danych wyświetlanych w Google Analytics ze względu na kwestie techniczne i opóźnienie między obliczanymi liczbami a udostępnianymi danymi.

A) Dane do wyświetlenia – można kliknąć każde z 4 pól („Łączna liczba kliknięć”, „Łączna liczba wyświetleń”, „Średni CTR” i „Średnia pozycja”). Kliknij go raz, a tło zostanie pokolorowane, a odpowiednie dane pojawią się na wykresie i w tabeli danych. Kliknij go ponownie, a dane zostaną ukryte. Możesz spojrzeć na jedną metrykę na jedną, wszystkie cztery jednocześnie lub dowolną kombinację.
B) Dane do wyświetlenia – właściwie zakładka „Zapytania”, „Strony”, „Kraje”, „Urządzenia”, „Wyszukiwane hasła” i „Daty”, więc kliknij dowolne z nich, aby zobaczyć inne informacje o ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Aby wyświetlić dane rankingowe witryny, wybierz opcję „Zapytania”, która jest widokiem domyślnym.
C) Filtry – kliknij pole „Typ wyszukiwania”, aby wybrać między wynikami sieci, obrazu, wideo lub wiadomości. Kliknij filtr Data, aby wybrać niestandardowy zakres dat. Kliknij „+ Nowy”, aby dodać więcej filtrów, takich jak określony kraj, urządzenie lub wyszukiwane hasło. Aby usunąć filtr, po prostu kliknij mały krzyżyk obok pola filtra.
D) Sumy i średnie — połączone sumy i średnie dla wszystkich słów kluczowych, według których witryna została sklasyfikowana w zakresie dat wybranym dla filtrów.
E) Podstawowe dane użyte do narysowania wykresu. Można wyświetlić maksymalnie cztery kolumny w zależności od danych, które kliknąłeś w A. Możesz również zmienić te kolumny, klikając ścieżkę obok D powyżej. Kliknięcia — ile razy ktoś przeszedł do Twojej witryny z wyników wyszukiwania po wyszukaniu określonego słowa kluczowego lub terminu. Wyświetlenia – ile razy Twoja witryna została wyświetlona w wynikach wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego. CTR (Click Through Rate) – Kliknięcia ÷ Wyświetlenia x 100. Im wyższy CTR, tym lepsza i im wyższa pozycja w rankingu witryny dla danego słowa kluczowego, tym wyższy powinien być CTR dla tego słowa kluczowego. Pozycja — średnia pozycja, na której Twoja witryna została sklasyfikowana w wynikach wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego. Ponieważ ta liczba jest średnią, Twoja witryna mogła nie być w rzeczywistości na tej dokładnej pozycji – ani wcześniej, ani teraz. Na przykład, jeśli Twoja witryna zajmuje 3 pozycję dla słowa kluczowego w połowie przypadków i 9 dla tego samego słowa kluczowego w drugiej połowie czasu, to jej średnia pozycja w rankingu będzie wynosić 6th.

Google Search Console jest fantastycznym źródłem informacji dla właścicieli witryn. Zaloguj się, zarejestruj swoją witrynę i sprawdź skuteczność strony internetowej. Czy dasz radę zaktualizować lub ulepszyć zawartość swojej strony, aby była bardziej trafna dla tych wyszukiwań i uzyskać jeszcze większy ruch?

Co to jest „Pozycja w rankingu” witryny w Google?

Aby wygenerować „bezpłatny” wynik wyszukiwania, Google dopasowuje każde słowo lub frazę wpisaną w polu wyszukiwania (kluczowe hasło lub wyszukiwaną frazę) do indeksu stron internetowych w celu znalezienia dopasowań. Google wyświetla te dopasowania jako wyniki wyszukiwania, które są po prostu listami stron internetowych uporządkowanymi według trafności. Tak więc pierwszym organicznym wynikiem jest strona internetowa, która według Google jest najbardziej odpowiednia dla Twojego wyszukiwania i tak dalej. Jeśli strona internetowa pojawia się jako pierwsza na liście wyników, mówi się, że zajmuje pierwsze miejsce lub jest na pierwszej pozycji dla tego konkretnego kluczowego terminu. Podobnie, jeśli pojawia się na 37 miejscu na tej uporządkowanej liście wyników wyszukiwania, mówi się, że zajmuje 37. pozycję w rankingu. Pozycje w rankingu są zarezerwowane dla „organicznych” wyników wyszukiwania i zwykle nie obejmują nietradycyjnych wyników organicznych (takich jak mapy) lub płatne reklamy (Google Ads).

Jakie są rodzaje wyników wyszukiwania Google?

Obecnie Google dostarcza wiele różnych typów wyników wyszukiwania, niezależnie od tego, czy jest to urządzenie mobilne, czy komputer stacjonarny. Na przykład, jeśli wyszukujesz na telefonie hasło „Agencja reklamowa Poznań”, zobaczysz trzy reklamy, następnie opartą na mapie listę lokalnych firm, potem kilka wyników graficznych, a na końcu otrzymasz bezpłatne wyniki wyszukiwania. Typ wyników wyszukiwania, które zobaczysz, będzie się różnić w zależności od użytego terminu i urządzenia, na którym przeszukujesz. Na każdej stronie jest zazwyczaj 10 „bezpłatnych” wyników, niezależnie od tego, czy wyszukujesz na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym. Aby zobaczyć więcej wyników, musisz przejść na drugą stronę na komputerze lub wybrać „więcej wyników” na telefonie komórkowym. W przypadku dużych wyszukiwań mogą istnieć tysiące takich stron zawierających miliony witryn.

Co to jest „bezpłatny” wynik wyszukiwania w Google?

Bezpłatny wynik wyszukiwania jest oparty na najbardziej trafnym odgadnięciu przez Google najlepszej strony internetowej, która odpowiada na wyszukiwane hasło. Różni się to od innych wyników wyszukiwania, takich jak reklamy, które pojawiają się na podstawie tego, ile firma jest skłonna zapłacić za wyświetlenie swojej reklamy. Z tego powodu nie zawsze są one bardzo istotne dla Twojego wyszukiwania. Inne typy wyników wyszukiwania Google mieszają się z tymi wynikami organicznymi i reklamami. Te nietradycyjne wyniki organiczne, takie jak mapy, obrazy i produkty, to kolejny sposób, w jaki Google stara się dostarczać Ci trafne wyniki. W niektórych przypadkach odbywa się to poprzez nadanie priorytetu różnym rodzajom treści (np. obrazom lub filmom zamiast tekstu na stronie) lub wyświetlaniu wyników dla nieco innych wyszukiwanych haseł. Nie jest jasne, jak dokładnie te wyniki są generowane i nie zawsze łatwo jest określić, w jakim stopniu zostały one opłacone lub zmanipulowane w inny sposób. W rezultacie bezpłatne wyniki wyszukiwania pozostają złotym standardem, ponieważ dotyczą wyłącznie dopasowania odpowiedniej treści do wyszukiwanego hasła kluczowego.

Czy pozycje w rankingu Google różnią się w zależności od tego, kto wyszukuje?

Tak, Google nie udostępnia tych samych wyników wyszukiwania dla zapytania wszystkim użytkownikom. Czynniki takie jak lokalizacja użytkownika, związek strony z jego lokalizacją i jego wcześniejsze nawyki wyszukiwania mogą wpływać na to, co widzą.

Co to jest „SERP”?

„SERP” to skrót od „Search Engine Results Page”. Pierwsze 10 wyników organicznych pojawi się na stronie 1, kolejne 10 wyników na stronie 2 i tak dalej.

Bartosz Wiczyński

Bartosz Wiczyński

graphic designer • marketing specialist

Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.

przeczytaj również

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj również:

Odpowiemy na Państwa potrzeby

KONTAKT

Prosimy o zaznaczenie poniższych zgód:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Poznań, POLAND

+48 515 065 068

kontakt@somethingmore.pl

WYCENA

Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.

PEŁNA SATYSFAKCJA

Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

Przekonaj się, że warto!

SOCIAL MEDIA

NEWSLETTER

Copyright © 2021 Somethingmore.pl | Polityka prywatności