strefa dobrej wiedzy

blog

Słowa kluczowe – dowiedz się gdzie je umieszczać by zostać znalezionym w Google

17/03/2022 | SEO

Tekst przeczytasz mniej więcej w 5 minut

Za każdym razem, gdy tworzysz teksty dla swojej witryny, powinieneś uwzględnić optymalizację pod kątem wyszukiwarki Google. Tworzenie treści skupiających się na konkretnym temacie (na frazie słowa kluczowego), pomaga znaleźć się na lepszej pozycji w Google. Czytając ten artykuł dowiesz się, gdzie umieścić słowa kluczowe by dać się znaleźć w wyszukiwarce.

Jedna zakładka/podstrona = jedno słowo kluczowe

Kiedy pomagamy naszym klientom w przygotowaniu tekstów na ich strony internetowe, zachęcamy by dla każdej zakładki, podstrony czy wpisu wyznaczyć jeden wiodący temat lub docelową frazę słowa kluczowego.

Więc jeśli masz 5 tematów lub fraz, które chcesz promować, powinieneś mieć co najmniej 5 podstron dla tych treści.

Kiedy tworzysz treść można wskazać co najmniej 15 miejsc, w których możesz umieścić swoje słowo kluczowe. Im więcej z nich wykorzystasz, tym większe szanse, że Google zauważy to, że dana treść dotyczy wyznaczonego słowa kluczowego. Dzięki uznaniu treści za pasującą do wyniku wyszukiwania to właśnie Twoja strona internetowa może pojawić się w Google, gdy ktoś będzie szukał danego wyrażenia lub tematu.

Oto 15 miejsc, w których możesz umieścić swoje słowo kluczowe, aby pomóc algorytmom SEO

Tytuł strony (lub tag tytułu)

Tytuł strony to najważniejsze miejsce, w którym możesz umieścić swoje słowo kluczowe. Google przywiązuje dużą wagę do tytułu strony. Jeśli zawrzesz tam wyrażenie kluczowe to będzie miało pozytywy wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Ważne jest, aby Twoja fraza znajdowała się na początku tytułu, a nie na końcu – pozycja ma znaczenie. Umieść nazwę marki po symbolu (|) na końcu. I upewnij się, że nie wychodzisz poza obszar SERP. Przetestuj to za pomocą symulatora SERP.

Google SERP Simulator (Snippet Preview), https://technicalseo.com/tools/google-serp-simulator/

Teoretycznie w tytule strony można umieścić do 100 znaków (wliczając spacje i interpunkcję), ale tylko około 65 pojawi się w wynikach wyszukiwania Google. Zauważ, że ta długość jest dosłownie mierzona w pikselach! Jeśli nazwa Twojej firmy składała się z kilku wielkich liter „W” (które wykorzystują więcej pikseli lub przestrzeni poziomej), będziesz mieć mniej znaków niż firma ze wszystkimi wielkimi „I”.

Google może zastąpić podany przez Ciebie tytuł dowolnym, który uzna za odpowiedni, więc niekoniecznie pokaże to, co tam umieściłeś, ale w praktyce zauważyłem, że dobry tytuł jest dobry dla Google i zazwyczaj się pojawia.

Typowy SERP w wynikach wyszukiwania Google. Zwróć uwagę, że tytuł (w kolorze fioletowym) nie kończy się przerażającym wielokropkiem (trzy kropki), ponieważ mieści się w maksymalnej długości dozwolonej przez Google.

Opis strony lub opis meta nie wpływa na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Może jednak wpłynąć na kliknięcia wyników wyszukiwania, ponieważ jest to Twoja pierwsza i prawdopodobnie ostatnia okazja, by zareklamować się klientowi.

Meta opis często (ale nie zawsze) pojawia się jako dwie linie tekstu w wynikach wyszukiwania Google. Świetny przekaz marketingowy, który zawiera docelową frazę kluczową, może pomóc wpłynąć na to, kto Cię klika, a kto nie.

Tutaj również masz tylko ograniczoną ilość tekstu, który możesz umieścić w swoim meta opisie, zanim Google odetnie cię elipsą („…”).

Nie marnuj tej przestrzeni! Jeśli to możliwe, spróbuj zakończyć metaopis wezwaniem do działania, np. „Zadzwoń dzisiaj: 5555555”

Metatag słów kluczowych

Jeszcze do niedawna opis strony, czyli popularny meta tag Description odgrywał znaczącą rolę jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron. Obecnie jest w 100% ignorowany przez Google, więc nie marnuj na to zbyt dużo czasu; po prostu napisz opis, który przyciągnie czytelnika – ten widząc atrakcyjny, przykuwający uwagę opis chętniej kliknie w pokazany przez wyszukiwarkę link, niż gdyby dostrzegł automatycznie wygenerowany, często nieczytelny tekst stworzony przez Google.

Sekcja Body – treść artykułu

Treść jest główną częścią artykułu i informuje Google o stronie. Google patrzy na tekst, otoczenie tekstu i wszystko inne na stronie, aby określić, o czym jest ta strona lub jaki jest „temat” strony.

Nie powinieneś po prostu powtarzać frazy kluczowej w tekście i próbować wpychać ją w każde zdanie. Jest to uważane za spam, słabo się czyta i nie działa. Strona z treścią powinna zawierać frazę słowa kluczowego, jego odmiany, a także synonimy i antonimy.

W treści artykuł czy wpisu możesz umieścić swoją frazę kluczową w kilku miejscach:

• Tagi nagłówka

H1 lub główny tag nagłówka powinien pojawić się na stronie tylko raz i powinien znajdować się na górze. Powinna zawierać frazę słowa kluczowego na początku.

Możesz dołączyć jeden lub więcej tagów H2 (lub H3, H4, H5 i H6) jako nagłówki podrzędne. Google liczy je wszystkie jako takie same, mimo że często mają inny format. Tagi nagłówka pomagają również rozbijać bloki tekstu, dzięki czemu są łatwiejsze dla oczu i łatwiejsze do przeglądania lub czytania.

• Sformatowany tekst (pogrubienia, punkty)

Google daje również niewielkie wzmocnienie tekstu punktowanego i tekstu pogrubionego. Więc jeśli Twoje frazy kluczowe są wypunktowane lub pogrubione, to też może trochę pomóc.

• Linki (wewnętrzne i zewnętrzne)

Jeśli masz swoje wyrażenie kluczowe w linku wychodzącym, który prowadzi do powiązanej strony (w Twojej witrynie lub nawet w witrynie innej osoby) to te wychodzące linki faktycznie pomagają w Twoich działaniach SEO. Linkowanie do autorytatywnych zasobów jest dobre dla czytelnika, a Google dba o to, co jest dobre dla czytelnika.

• URL

Twój adres internetowy  składa się z czterech elementów i powinieneś dołączyć swoje wyrażenie kluczowe, gdzie tylko możesz. Świetne miejsce na umieszczenie frazy kluczowej to adres URL, najlepiej z przodu bądź ewentualnie gdzieś w środku – lepiej tam dodać słowo kluczowe niż wcale.

• Nazwa domeny

Nie możesz zmieniać nazwy swojej domeny dla każdej frazy. Ale jeśli słowo kluczowe znajduje się w nazwie Twojej domeny to może pomóc.

Nawiasem mówiąc, posiadanie wielu nazw domen ze słowami kluczowymi wskazujących na tę samą witrynę faktycznie szkodzi wysiłkom SEO.

• Nazwa subdomeny

Twoja subdomena może zawierać słowa kluczowe. Na przykład słowo-kluczowe.twojafirma.com może potencjalnie pomóc w działaniach SEO.

• Nazwa folderu lub ścieżki

Jeśli podzielisz swoje strony na foldery lub podstrony, nazwa folderu może zawierać wyrażenie kluczowe, takie jak www.twojafirma.com/keyword/page1

• Nazwa strony

Wreszcie, rzeczywista nazwa danej strony powinna zawierać wyrażenie kluczowe, takie jak www.twojafirma.com/keyword-phrases-are-good-for-SEO

• Grafika

Twoja grafika może zawierać frazę słowa kluczowego w kilku miejscach (np. nazwa pliku) i wszystkie one mają znaczenie.

• Alt tagi

Alt tagi opisują obraz, ale nie upychaj tam wielokrotnie słów kluczowych. Jeśli jest to zdjęcie białego konia, po prostu dodaj tag alt „biały koń”. Tag alt jest naprawdę przeznaczony dla osób z wadami wzroku lub blokujących obrazy, aby zobaczyć, jakie obrazy znajdują się na stronie. Nie chcesz, aby zobaczyli „maszyny CNC maszyny CNC maszyny CNC”.

• Nazwa pliku

Upewnij się, że rzeczywista nazwa pliku obrazu zawiera frazę słowa kluczowego, np. „maszyny-cnc.jpg”.

• Właściwości SEO pliku graficznego

Jeśli masz Photoshopa lub inny program do edycji grafiki, możesz edytować metatagi Title, Description i Keywords w samym pliku.

Linki przychodzące

Zazwyczaj nie masz dużej kontroli nad linkami, które prowadzą do Twojej witryny, ale jeśli masz relację z redaktorem treści, możesz potencjalnie poprosić webmastera o konkretny anchor text (tekst wyświetlany w linku).

Główne typy anchor text to:

  • Fraza słowa kluczowego – tekst linku przychodzącego zawiera twoją frazę słowa kluczowego – upewnij się, że wskazuje na stronę docelową, która dotyczy tego wyrażenia kluczowego.
  • Nazwa firmy lub marki — tekst linku przychodzącego to nazwa firmy lub „marki”. Kilka lat temu zmienili swój algorytm, teraz są bardziej zainteresowani linkami do marek niż faktycznymi linkami tekstowymi z frazami kluczowymi.
  • Ogólny link strony — adres URL samej witryny.

Połączenie wszystkich tych typów anchor text sygnalizuje Google „naturalny” profil anchor text, a Google lubi myśleć, że wszystko w sieci jest „naturalne”.

Wnioski i podsumowanie

Przejrzyj własne treści opisów zakładek, wpisy blogowe oraz inne teksty i sprawdź, czy przygotowałeś je zgodnie z zasadami SEO. Wybierz kilka stron i wykonaj audyt, aby sprawdzić, czy jest ok, czy też potrzebujesz je poprawić. Warto skorzytać np. z narzędzia YoastSEO.

Jednak łatwo dać się ponieść i „nadmiernie zoptymalizować” stronę internetową, próbując wepchnąć swoją frazę w każde zdanie. Jeśli przesadzisz Google faktycznie obniży pozycję tej strony w wynikach wyszukiwania. Tekst powinien brzmieć naturalnie.

Pamiętaj również, że tylko dlatego, że umieścisz swoją frazę we wszystkich 15 miejscach, nie oznacza to, że będziesz numerem 1 dla wyszukiwanej frazy. Jest wiele innych czynników, które Google bierze pod uwagę, ale jest to dobry początek.

Co myślisz o tym artykule? Czy przegapiłem jakieś miejsce, w którym można by umieścić słowo kluczowe? W razie czego napisz w komentarzu. Dzięki za lekturę i do zobaczenia!

PS A jak sprawdzić pozycję swojej strony w Google?

Jakby co pisaliśmy już na ten temat: https://somethingmore.pl/2022/02/22/jak-w-kilku-krokach-sprawdzic-pozycje-swojej-strony-w-google-to-proste/

Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie pozycjonowania swojej strony internetowej skontaktuj się z nami. Eksperci Somethingmore.pl pomogą przygotować Twoją stronę w taki sposób, aby była przyjazna dla Google.

Bartosz Wiczyński

Bartosz Wiczyński

graphic designer • marketing specialist

Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.

przeczytaj również

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:
Jak pozyskać dobre leady?

Jak pozyskać dobre leady?

strefa dobrej wiedzy blog Jednym z podstawowych zadań marketingowców jest pozyskiwanie wartościowych leadów. Każda osoba, która miała próbowała zbudować choć niewielką...

Czym się zajmujemy, czyli case study

Czym się zajmujemy, czyli case study

strefa dobrej wiedzy blog Nowi klienci często pytają nas o to czym zajmuje się nasza agencja i co możemy dla nich zrobić. Zwykle odpowiadamy, że mówiąc najkrócej -...

Odpowiemy na Państwa potrzeby

KONTAKT

Prosimy o zaznaczenie poniższych zgód:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Poznań, POLAND

+48 515 065 068

kontakt@somethingmore.pl

WYCENA

Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.

PEŁNA SATYSFAKCJA

Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

Przekonaj się, że warto!

SOCIAL MEDIA

NEWSLETTER

Copyright © 2022 Somethingmore.pl | Polityka prywatności