strefa dobrej wiedzy

blog

Lepsze pozycjonowanie w Google – a o tym pamiętałeś?

18/08/2022 | Blog, SEO

Tekst przeczytasz mniej więcej w 4 minut

Każda firma chce, aby jej witryna była na pierwszym miejscu pod względem każdego słowa kluczowego, które odnosi się do danej działalności. Miliardy użytkowników codziennie szukają w wyszukiwarce Google produktów bądź usług. Problem w byciu znalezionym przez potencjalnego klienta jednak tkwi w tym prostym fakcie, że w internecie są niezliczone ilości portali internetowych, które konkurują ze sobą o dobrą pozycję.

Chociaż algorytm Google tak naprawdę nie jest przejrzysty, wiemy, że odpowiednie tj. zgodne ze sztuką projektowanie stron internetowych ma większe znaczenie niż kiedykolwiek. Podstawą Twojej strony internetowej jest content czyli treści i zdjęcia, ale elementem łączącym różne wątki na stronie to linki wewnętrzne.

Nie tylko linki są ważne – w tym artykule pisaliśmy o właściwym doborze słów kluczowych – to też pomoże w polepszeniu wyników w Googlach.

Co to jest link wewnętrzny?

Link wewnętrzny jest tworzony, gdy łącze jest dodawane z jednej strony w serwisie WWW do innej strony w tej samej witrynie.

Załóżmy, że jesteś właścicielem witryny e-commerce z artykułami sportowymi, która kieruje Cię do firmowego bloga. Na tym blogu znajduje się post zestawiający 10 najlepszych butów do koszykówki. Ponieważ każdy but jest dostępny do kupienia w witrynie, umieszczasz bezpośredni link do każdej strony z osobnym produktem, aby zmienić czytelników w potencjalnych klientów.

Są to wszystkie linki wewnętrzne, ponieważ dzielą tę samą domenę główną.

Zasadniczo każdy link na stronie, który przenosi użytkownika na inną stronę w tej samej witrynie, jest uważany za link wewnętrzny.

Dlaczego linki wewnętrzne są tak ważne?

Linki wewnętrzne są zwykle znacznie łatwiejsze do tworzenia i zarządzania niż zewnętrzne linki zwrotne, które są tworzone, gdy inna witryna łączy się z ich domeny do dowolnego innego miejsca w sieci.

Ze względu na swoją prostotę często są pomijane. Ale linki wewnętrzne mogą mieć ogromny wpływ na rankingi Twojej witryny i wyniki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Czy linki wewnętrzne pomagają pozycjonowaniu SEO?

Nie tylko zdefiniowana struktura linków wewnętrznych może przyczynić się do pozytywnego, intuicyjnego doświadczenia użytkownika, ale także Google może lepiej zrozumieć zawartość witryny dzięki przejrzystym, porządkowanym linkom wewnętrznym.

Gdy Google lepiej zrozumie znaczenie treści w Twojej witrynie, może zająć wyższą pozycję w rankingu.

To nie przypadek, że Search Console ma raport poświęcony specjalnie linkom wewnętrznym.

Internet jest gigantyczny i każdego dnia rośnie. Usługa świadczona przez Google to uproszczony sposób poruszania się po tej pozornie nieskończonej przestrzeni poprzez dostarczanie stron odpowiednich do wyszukiwań użytkowników. Przed wyszukiwarkami takimi jak Google najlepszym sposobem poruszania się po sieci było korzystanie z usług katalogowych, które kategoryzowały witryny według typu treści (pomyśl o Yellow Pages). Kilka z tych katalogów nadal istnieje, ale są one po prostu zbyt duże, aby były użyteczne.

Jak wiele linków wewnętrznych umieścić na stronie?

Każdy długi fragment treści powinien mieć około 3-4 wewnętrznych linków, z dodatkowym linkiem na około 300 słów. Oczywiście są to luźne wytyczne, a więcej lub mniej linków może mieć sens w zależności od samej treści. Jeśli kiedykolwiek będziesz mieć pytanie, co zrobić z treścią SEO, zadaj sobie pytanie, czy poprawia to wygodę użytkownika. Jeśli to nie jest przydatne, nie rób tego. Powiedziawszy to, istnieje inny sposób na zadanie pytania o liczbę linków.

Jaka jest różnica między wychodzącymi a przychodzącymi linkami wewnętrznymi?

Każdy link na stronie, który prowadzi do innej strony, bez względu na to, czy jest to strona wewnętrzna czy zewnętrzna, nazywany jest linkiem „wychodzącym”. Jeśli brzmi to jak każdy link na danej stronie, miałbyś rację! Każdy utworzony przez nas link hipertekstowy jest uważany za link „wychodzący”.

Przychodzący link wewnętrzny odnosi się do linków, które pochodzą z innego miejsca na daną stronę. Dlatego tematem naszej następnej sekcji są te „przychodzące” linki.

Ile wewnętrznych linków przychodzących powinna mieć moja strona?

W przypadku większości witryn i większości stron w tych witrynach optymalna liczba linków prowadzących do treści powinna wynosić około 20. Podobnie jak w przypadku wszystkiego innego związanego z SEO, liczba ta będzie nieco mniejsza lub większa w zależności od rozmiaru Twojego strona.

Korzystając z narzędzi typu SEMRush możesz uzyskać zwięzły wynik linkowania wewnętrznego, który określa ogólny cel, do którego należy dążyć, a także zawiera szereg sugestii, w jaki sposób możesz poprawić wynik swojej witryny. Wysoki wynik to dobry profil linków.

Kolejnym narzędziem, którego używamy, jest integracja Yoast SEO z WordPress. Jest to wygodny sposób wykonywania wielu różnych operacji SEO, często pozwalający nam zobaczyć te części naszych stron, które mają największy wpływ na nasze rankingi organiczne.

Hierarchia

Hierarchia witryny jest ważna, ponieważ pozwala użytkownikowi zrozumieć, gdzie się znajduje w witrynie. Większość witryn internetowych nie jest witrynami jednostronicowymi (one page) i dlatego wymaga pewnego rodzaju struktury przypominającej katalogi dla ich treści. Informacje najlepiej zrozumieć, gdy są podzielone na grupy podobnych stron. Jeśli Twoja witryna nie ma logicznego pogrupowania treści, roboty indeksujące witryny Google mogą nie być w stanie prawidłowo wykryć i zindeksować wszystkich Twoich stron internetowych. Co ważniejsze, użytkownicy prawdopodobnie będą mieli trudności z poruszaniem się po Twojej witrynie i szybkim odbiciem.

Strony internetowe mają tendencję do przynależności do jednej z dwóch hierarchicznych formacji grupowania treści: hierarchii płaskiej i głębokiej.
Płaska hierarchia to strona internetowa, która ma większą liczbę kategorii niż podkategorii. Mówi się, że ten typ strony internetowej jest „szerszy niż jest wysoki” pod względem graficznej struktury linków.

Głęboka hierarchia witryn to witryna podzielona na wiele podpoziomów informacji. Mówi się, że zawartość jest łatwiejsza do znalezienia, gdy nie jest ukryta pod wieloma warstwami hierarchicznymi. Struktury witryn internetowych o głębokiej hierarchii są uważane za trudniejsze w użyciu. Wynika to prawdopodobnie ze sposobu, w jaki ludzki mózg przechowuje informacje i przetwarza lokalizację.

Oba typy witryn internetowych mogą wykorzystywać stronę główną, która działa jako centrum informacyjne wysokiego poziomu. W płaskiej hierarchii większa część treści serwisu jest rozumiana przy badaniu linków ze strony głównej. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że jest więcej linków ze strony głównej, ale także dlatego, że te linki nie prowadzą do wielu podpoziomów informacji. Jest to porównywane z głęboką strukturą hierarchiczną, w której strona indeksu łączy się z kategoriami informacji wyższego poziomu, które następnie prowadzą do kategorii informacji wyższego poziomu.

Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne i tekst kotwicy w Twojej witrynie są niezbędne do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Zwłaszcza, gdy witryna jest nowo opracowana, te linki będą jedynymi linkami do stron Twojej witryny i mają kluczowe znaczenie dla zrozumienia przez Google treści Twojej witryny. W Google Search Console jest nawet narzędzie, które analizuje linki wewnętrzne, aby pokazać, do których stron linkujesz najczęściej. Ogólnie rzecz biorąc, każda strona witryny ma to samo menu nagłówka, menu górne i pasek boczny, jeśli taki istnieje. Dlatego liczba linków do każdej strony witryny jest zwykle w przybliżeniu parzysta. Hipertekst, który prowadzi z każdego menu do strony kategorii, powinien zawierać opis tej kategorii. Google używa tego hipertekstu jako wskazania, jaki rodzaj informacji zawiera strona, do której prowadzi link (nie jest to oczywiście jedyna metoda, której używają do określenia zawartości strony, ale jest to czynnik).

Więc spamowanie ton wewnętrznych linków jest odpowiedzią, prawda? Nie dokładnie. Polecam linkowanie stron tylko wtedy, gdy wydaje się to naturalne. Zdecydowanie zaleca się tutaj przeprowadzanie historycznego SEO poprzez przeglądanie starych stron i postów na blogu oraz szukanie możliwości linków wewnętrznych. Ważne jest również, aby spróbować urozmaicić tekst hiperłącza prowadzącego do każdej strony. Jeśli chodzi o spam linkowy, pod względem technicznym Google jest wystarczająco zaawansowany, aby sprawdzić trafność strony, porównując semantyczną odległość między powiązanymi podmiotami w sieci semantycznej. Mówiąc potocznie, nie spamuj linków.

Połącz ze sobą poszczególne zakładki, wpisy blogowe i inne postrony Twojej domeny

Google klasyfikuje poszczególne strony, a nie całe witryny internetowe. Chociaż ważne jest, aby pamiętać, że ranking domeny jest przestarzałym miernikiem, jego podstawowa ideologia jest nadal w użyciu i jest dziś bardzo aktualna. Łatwo to udowodnić. Nigdy nie widziałem witryny, która zajmuje wysokie miejsce w rankingu często odwiedzanych zapytań i nie zajmuje miejsca dla żadnych innych zapytań.

Jeśli potrzebujesz fachowej pomocy w zakresie poprawienia pozycji strony w Google skontaktuj się z nami.

 

Bartosz Wiczyński

Bartosz Wiczyński

graphic designer • marketing specialist

Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Odpowiemy na Państwa potrzeby

KONTAKT

Prosimy o zaznaczenie poniższych zgód:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Poznań, POLAND

+48 515 065 068

kontakt@somethingmore.pl

WYCENA

Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.

PEŁNA SATYSFAKCJA

Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

Przekonaj się, że warto!

SOCIAL MEDIA

NEWSLETTER

Copyright © 2022 Somethingmore.pl | Polityka prywatności