strefa dobrej wiedzy
blog
W czasie kryzysu inwestuj w marketing. Ale pamiętaj – rób to mądrze!

Koniec z reklamą – czy to pomoże Twojej firmie?
W obliczu problemów na wszystkich frontach, pierwszą pokusą dla wielu jest zamrożenie działań lub ucieczka przed zbliżającą się utratą dochodów poprzez spontaniczne cięcie kosztów. Oprócz wynagrodzeń pracowników, budżet marketingowy jest często pierwszym obszarem, na który wpływają takie sytuacje.
Ale panika w tych okolicznościach i zamrożenie wydatków na reklamę nie są trafną odpowiedzią. W rzeczywistości cięcie budżetów i zatrzymanie komunikacji z klientami pogłębia straty. Zamiast tego rozsądni przedsiębiorcy powinni podejmować świadome decyzje i dostosowywać swoją strategię do celu, którym powinno być utrzymać wzrostu i zabezpieczenie swojej firmy na przyszłość w celu zapewnienia długoterminowego sukcesu.
Ogranicz inwestycje w marketing, a zwiększysz szanse na katastrofę
Niezależne od siebie badania[1][2] prowadzone w USA w związku z kryzysem gospodarczym z lat 2008 – 2009 pokazują, że przedsiębiorstwa, które wykazały największą skłonności do cięcia wydatków marketingowych wykazały największe spadki dochodów. Natomiast firmy, które utrzymały lub zwiększyły swoje inwestycje w reklamę w czasie recesji, wypadły mocniej – zarówno w krótkim, jak i długim okresie – i odnotowały 17% wzrost sprzedaży przyrostowej oraz ROI (ang. return on investment, zwrot z inwestycji).
Kontynuuj komunikację z klientami, aby zachować relacje (i sprzedaż)
Zmniejszenie wydatków na marketing i brak komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami również ma negatywny wpływ na długoterminowe budowanie marki. Przedsiębiorstwa, które całkowicie przestają się reklamować, nierzadko w kolejnych miesiącach stoją w obliczu strat w wolumenie sprzedaży, której często nie można naprawić krótkoterminowymi działaniami, takimi jak krótkotrwałe promocje.
Strategia komunikacji w czasie recesji powinna przede wszystkim koncentrować się na dostarczaniu informacji o firmie i jej produktach oraz komunikowaniu ich wartości – szczegółowe postępowanie powinno oczywiście przybierać różne formy dla różnych branż. W przypadku sprzedaży B2C mogą to być np. rzeczywiste bądź pozorne rabaty, a także atrakcyjnie podane i zaprezentowane produkty oraz możliwie najlepsze doświadczenie kontaktu klienta z firmą. Taka sytuacja to zrównoważony mix wartości, który musi być stale komunikowany zarówno obecnym, jak i potencjalnym, nowym klientom.
Ciągła aktywność marketingowa może również zmniejszyć wrażliwość konsumentów na wzrost cen produktów firmy. Można zauważyć następującą tendencję – przedsiębiorstwa z wyższymi inwestycjami w reklamę doświadczają mniejszych strat sprzedaży w wyniku wzrostu cen.
I pamiętaj: Twoje kanały marketingowe nie walczą same z recesją. Niezbędne jest wielokanałowe podejście do zwiększania skuteczności kampanii – łączenie kanałów offline i online jest o 45% bardziej efektywne niż sam offline i bardziej wydajne niż sam online. Im więcej kanałów, tym większy zwrot z inwestycji.
Korzystaj z analiz marketingowych, aby osiągać sukcesy
Powodem, dla którego wiele firm odnosi poważne straty wyniku zakłóceń w gospodarce jest to, że nie są przygotowane na pojawienie się gorszego okresu. Niezbędne jest podejmowanie działań, gdy jeszcze koniunktura na rynku sprzyja danej branży, a gdy tego zaniechano to najszybciej, gdy to będzie możliwe. W takiej sytuacji ważniejsze niż kiedykolwiek jest upewnienie się, że firmy naprawdę rozumieją swoich odbiorców i ich potrzeby, i nigdy nie przestają się z nimi komunikować.
Skąd więc firmy mogą wiedzieć które kampanie warto kontynuować, a z których czym prędzej się wycofać? Tutaj niezbędna jest analityka bo tylko ona może zapewnić im stabilną podstawę i rzetelne dane – na przykład dzięki indywidualnie skonfigurowanemu planowi marketingowemu, który pozwala im stale oceniać, monitorować, planować i optymalizować ich wydajność.
Analityka danych pozwala ocenić czy firma właściwie dostosowuje się do zmieniającego się środowiska, na przykład poprzez testowanie różnych treści, komunikatów lub kampanii, i może pokazać ich wpływ wydatków na wydajność i ROI. Daje im możliwość planowania scenariuszy, aby wykazywać krótko- i długoterminowe konsekwencje zamrożonych działań i osiągane rezultaty tych podejmowanych i aktywne prowadzonych. Co więcej, pomaga to firmom lepiej i bardziej strategicznie alokować zasoby w perspektywie krótko- i długoterminowej oraz otwierać nowe możliwości rozwoju.
A wyniki mówią same za siebie: widzieliśmy, że firmy, które podejmują decyzje oparte na danych i budują własny, indywidualny i elastyczny plan marketingowy, mogą osiągnąć pięciokrotnie większy wzrost niż te, które tego nie robią. Widzą większy zwrot z inwestycji i nadal z sukcesem budują swoją markę nawet w czasach spowolnienia gospodarczego.
—————————
[1] https://hbr.org/2020/08/dont-cut-your-marketing-budget-in-a-recession
[2] https://www.warc.com/content/paywall/article/event-reports/why-advertisers-need-to-keep-spending-in-a-recession–and-other-effectiveness-insights-from-analytic-partners/en-gb/146856?
Podsumowując:
- Podejmij działania marketingowe teraz, a nie kiedy zaczniesz odczuwać spadki dochodów. Może warto skorzystać z oferty zrobienia nowej, ukierunkowanej na klienta strony internetowej w dwa tygodnie już od 1900 zł netto?
- Postaw na rozwój social mediów, ale przelewaj pieniądze zgodnie z planem – wiedz co chcesz osiągnąć, sprawdzaj czy to osiągasz, modyfikuj i dopasowuj kampanie, aby ROI był jak najkorzystniejszy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie to dobrze trafiłeś.
- Zweryfikuj czy Google Ads przynoszą Ci leady, czy w zamian za nierzadko grube kwoty uzyskujesz wyłącznie ładne statystyki. Jeśli szukasz porady to skontaktuj się z nami.
- Przemyśl czy robisz wszystko co ma sens i jest w Twoim zasięgu w zakresie brandingu – może okazać się np. że całkowicie za darmo możesz zdobyć liczne opinie na Google Maps (dawne Google Moja Firma) od zadowolonych klientów.
- Działaj według planu marketingowego. To podstawa! Planuj, mierz wyniki, wprowadzaj poprawki, rezygnuj z tego co nieefektywne, rozwijaj to co przynosi korzyści i szukaj nowych możliwości. Jeśli potrzebujesz wsparcia ekspertów po prostu do nas napisz.

Bartosz Wiczyński
graphic designer • marketing specialist
Jak firmy pozycjonerskie zrobią Cię w konia!? I jak tego uniknąć.
Wysoka pozycja w Google to klucz do sukcesu online. Ale uwaga! Nie daj się zwieść iluzji ilości wyświetleń. To nie to samo, co rzeczywiste wejścia na stronę. Ważniejsza jest jakość ruchu, a nie tylko liczba!
Druk z wykorzystaniem Adobe Pantone – droższa opcja na lepsze kolory
Projektant może wybrać kolor w systemie Adobe RGB, a następnie użyć narzędzia Adobe Pantone, aby dopasować go do koloru Pantone, który jest dostępny w druku.
Jak skutecznie poprawić pozycję strony internetowej w Google
W tym artykule przedstawiam kilka podstawowych sposobów, które pomogą Ci poprawić pozycję Twojej strony w Google.
Odpowiemy na Państwa potrzeby
KONTAKT
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Poznań, POLAND
+48 515 065 068
kontakt@somethingmore.pl
OFERTA SOMETHINGMORE.PL
WYCENA
Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.
PEŁNA SATYSFAKCJA
Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.
Przekonaj się, że warto!
SOCIAL MEDIA
NEWSLETTER
Copyright © 2022 Somethingmore.pl | Polityka prywatności

0 komentarzy