strefa dobrej wiedzy

blog

6 kroków do sklepu internetowego, który sprzedaje!

26/08/2022 | Marketing, Strony internetowe

Tekst przeczytasz mniej więcej w 4 minut

W dzisiejszych czasach sklepy internetowe i sprzedaż w kanale e-commerce stają się coraz bardziej popularne. Jeśli masz sklep internetowy nie powinieneś zapominać m.in. o atrakcyjnej szacie graficznej, przejrzystym interfejsie i promocji. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek.

1. Stwórz jasną i spójną tożsamość marki

Jeśli prowadzisz sklep internetowy powinieneś dołożyć starań, aby stworzyć atrakcyjny i budzący zaufanie wizerunek Twojej marki oraz upewnić się, że Twoja marka jest dobrze ugruntowana i łatwo rozpoznawalna. Silna tożsamość marki może pomóc w budowaniu lojalności klientów i zwiększeniu sprzedaży, dlatego warto poświęcić czas, aby to zrobić dobrze. Oto kilka wskazówek dotyczących budowania marki sklepu e-commerce:

  • Twoje logo powinno być proste i łatwe do zapamiętania. Powinno być natychmiast rozpoznawalne.
  • Używaj spójnego schematu kolorów we wszystkich materiałach marketingowych. Pomoże to stworzyć spójny wygląd Twojej marki.
  • Upewnij się, że projekt Twojej witryny jest przejrzysty i profesjonalny. Liczy się pierwsze wrażenie, więc dołóż starań by Twoja witryna wyglądała na godną zaufania.
  • Używaj wysokiej jakości zdjęć produktów na swojej stronie internetowej i w kampaniach marketingowych. To pokaże potencjalnym klientom, że sklep jest profesjonalny i nie jest firmą-krzakiem.
  • Napisz jasne i zwięzłe opisy produktów, które dokładnie odzwierciedlają przedmioty, które sprzedajesz. Bądź szczery w kwestii oferty każdego produktu i nie kłam na temat ich funkcji lub zalet.

2. Użyj wysokiej jakości zdjęć, aby zaprezentować swoje produkty

W sprzedaży detalicznej produktów online obrazy są wszystkim. Niskiej jakości, rozmazany obraz sprawi, że klienci będą wychodzić ze sklepu, a wyraźne, szczegółowe zdjęcie może ich przyciągnąć. Dobre zdjęcia produktów dają klientom jasne wyobrażenie o tym, co kupują, dodają profesjonalizmu i mogą sprawić, że nawet najbardziej amatorska strona internetowa będzie wyglądać na dopracowaną. Jeśli poważnie podchodzisz do sprzedaży swoich produktów online, inwestowanie w wysokiej jakości zdjęcia jest koniecznością.

3. Upewnij się, że Twoja witryna jest łatwa w nawigacji

Z kilku powodów ważne jest, aby strona internetowa była łatwa w nawigacji. Po pierwsze, chcesz, aby ludzie pozostali w Twojej witrynie i przeglądali ją. Jeśli trudno jest znaleźć to, czego szukają, prawdopodobnie po prostu się poddadzą i pójdą gdzie indziej. Po drugie, łatwa nawigacja zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownicy wrócą do Twojej witryny w przyszłości. Jeśli za pierwszym razem mieli dobre doświadczenia i mogą łatwo znaleźć to, czego szukają, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że wrócą. Wreszcie, łatwa nawigacja jest dobra do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Im łatwiej jest ludziom korzystać z Twojej witryny, tym wyżej Google ją oceni. Jeśli więc chcesz, aby ludzie znajdowali Twoją witrynę i wracali, upewnij się, że nawigacja jest łatwa!

4. Pisz ciekawe opisy produktów

Opisy powinny być zwięzłe i proste: nikt nie chce czytać ściany tekstu, gdy próbuje dowiedzieć się więcej o produkcie. Zachowaj zwięzłe i rzeczowe opisy. Używaj języka, który angażuje czytelnika i sprawia, że ten ze​​chce dowiedzieć się więcej o Twoim produkcie. Używaj słów kluczy takich jak np. miękki, luksusowy, żywy, orzeźwiający itp. Bądź konkretny: nie mów, że Twój produkt jest „dobry” lub „niesamowity”. Powiedz swoim czytelnikom, DLACZEGO jest dobry lub niesamowity. Jakie są konkretne korzyści? Pokaż, nie mów.

Dobrym sposobem na to jest skorzystanie z referencji i recenzji klientów. Skoncentruj się na kliencie, a nie na Tobie. Twoim celem powinno być mówienie o potrzebach docelowego klienta, a nie chwalenie się, jak wspaniała jest Twoja firma. Używaj języka naturalnego: Pisz tak, jakbyś mówił. Unikaj używania żargonu lub zbyt technicznego języka. I pamiętaj, aby koniecznie sprawdzić literówki i błędy gramatyczne!

5. Wykorzystaj media społecznościowe do promocji swoich produktów

Nie da się ukryć, że media społecznościowe to potężne narzędzie dla firm. To sposób na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów przy minimalnym wysiłku i kosztach. Ale przy tak wielu różnych platformach społecznościowych może być trudno wiedzieć, od czego zacząć.

Oto kilka wskazówek dotyczących korzystania z mediów społecznościowych do promowania swoich produktów:

  1. Używaj atrakcyjnych wizualizacji. Ludzie są bardziej skłonni do angażowania się w treści, które są atrakcyjne wizualnie. Upewnij się, że Twoje zdjęcia produktów są wysokiej jakości i przyciągają wzrok.
  2. Używaj angażujących nagłówków. nagłówki, które są interesujące, przydatne lub zabawne, są częściej klikane niż nudne. Zastanów się więc nad nagłówkami i spraw, by przyciągały uwagę!
  3. Używaj odpowiednich hashtagów. Hashtagi mogą pomóc ludziom odkryć Twoje treści, którzy inaczej by ich nie zobaczyli. Używaj odpowiednich hashtagów, które odnoszą się do Twojego produktu lub branży.
  4. Oferuj kody lub rabaty. Ludzie uwielbiają otrzymywać coś za darmo albo tanio, więc oferuj kody promocyjne lub rabaty również za pośrednictwem swoich kanałów mediów społecznościowych. Pomoże to zachęcić ludzi do śledzenia Ciebie i dokonania zakupu.

Postępując zgodnie z tymi wskazówkami, możesz sprawić, by media społecznościowe działały dla Ciebie i skutecznie promowały Twoje produkty.

6. Oferuj zachęty dla klientów (np. bezpłatna dostawa, rabaty, programy lojalnościowe)

Nie ma dwóch takich samych klientów, więc jest oczywiste, że nie ma dwóch takich samych sposobów dotarcia do klientów. Najlepszym sposobem oferowania zachęt dla klientów jest dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb. Darmowa dostawa jest zawsze popularną opcją, ale dla klientów, którzy szukają okazji, rabaty mogą być równie kuszące. Dla tych, którzy są lojalni wobec Twojej marki, programy lojalnościowe mogą być świetnym sposobem na okazanie uznania. Oferując klientom zachęty dostosowane do ich indywidualnych potrzeb, możesz pokazać swoim klientom, że cenisz ich biznes i sprawić, by wracali po więcej.

Wnioski na koniec

Czy jesteś przekonany, że branding jest ważny dla Twojego sklepu e-commerce?

Czy jesteś gotowy, aby zacząć wdrażać niektóre z tych wskazówek, aby stworzyć stronę internetową, która naprawdę będzie sprzedawała Twoje produkty lub usługi i zaprezentuje Twoją markę w jak najlepszym świetle? Może być trudno wiedzieć, od czego zacząć, ale nasz zespół jest tutaj, aby pomóc. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zarówno w e-commerce, jak i brandingu, możemy przeprowadzić Cię przez każdy etap procesu i upewnić się, że Twoja witryna pozostawi trwałe wrażenie na potencjalnych klientach. Gotowy żeby zacząć?

Poszukujesz kogoś kto pomoże Ci zdobyć dobre opinie, zbudować bazę referencji i zadbać o wizerunek w internecie? Skontaktuj się z nami!

Bartosz Wiczyński

Bartosz Wiczyński

graphic designer • marketing specialist

Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Odpowiemy na Państwa potrzeby

KONTAKT

Prosimy o zaznaczenie poniższych zgód:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Poznań, POLAND

+48 515 065 068

kontakt@somethingmore.pl

WYCENA

Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.

PEŁNA SATYSFAKCJA

Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

Przekonaj się, że warto!

SOCIAL MEDIA

NEWSLETTER

Copyright © 2022 Somethingmore.pl | Polityka prywatności