strefa dobrej wiedzy

blog

5 mega ważnych kroków przed rozpoczęciem projektowania strony internetowej

5/10/2022 | Strony internetowe

Tekst przeczytasz mniej więcej w 4 minut

Myślisz, że wiesz jak stworzyć atrakcyjną stronę internetową, która sprowadzi do Twojej firmy licznych klientów? Będziesz zaskoczony, gdy dowiesz się jak trudne zadanie przed Tobą! Projektowanie stron internetowych to coś więcej niż tylko dobry wygląd – to stworzenie efektywnego, przyjaznego dla użytkownika interfejsu, który angażuje użytkowników. Jak sprawić, aby Twoja nowa strona okazała się strzałem w dziesiątkę? Zacznij od wykonania poniższych pięciu kroków.

Zdefiniuj cele, które stawiasz przed nową stroną www

Stworzenie briefu strony internetowej jest pierwszym krokiem do rozpoczęcia każdego projektu strony internetowych. Ten dokument pomoże Ci zdefiniować cele i przekazać projektantowi  czego szukasz. Tworząc brief należy pamiętać o kilku kluczowych rzeczach.

  1. Przede wszystkim musisz jasno zdefiniować swoje cele, czyli określić to co  chcesz osiągnąć dzięki swojej stronie internetowej.
  2. Po drugie, musisz pomyśleć o swoich odbiorcach., czyli do kogo chcesz dotrzeć ze swoją witryną.
  3. I na koniec musisz wziąć pod uwagę swój planowany budżet, a więc policzyć ile chcesz zainwestować w swoją stronę internetową.

Poświęcając czas na udzielenie odpowiedzi na te pytania, będziesz w stanie stworzyć brief strony internetowej, który pomoże zapewnić sukces Twojego projektu.

Zbadaj swoją grupę docelową

Przygotowanie briefu strony internetowej to proces, który pomoże zaprezentować informacje w uporządkowanym, łatwym do zrozumiania formacie. Pierwszym krokiem w projektowaniu stron internetowych jest zbadanie docelowych odbiorców.

  • Kto będzie odwiedzał Twoją witrynę?
  • Jakie są ich potrzeby i pragnienia?
  • Jakich informacji szukają?

Gdy dobrze zrozumiesz swoich odbiorców, możesz zacząć tworzyć projekt strony internetowej, który spełnia ich potrzeby. Pamiętaj, że Twoja witryna powinna być łatwa w nawigacji i atrakcyjna wizualnie. Powinna również zawierać informacje, których szukają Twoi odwiedzający. Przy odrobinie planowania możesz stworzyć stronę internetową, która będzie zarówno przyjazna dla użytkownika, jak i merytoryczna oraz ciekawa.

Przed rozpoczęciem prac nad stroną internetową poświęć czas na spisanie briefu (źródło: freepik.com)

Opisz wrażenia użytkownika

Stworzenie dopracowanego „doświadczenia użytkownika” (ang. user experience) dla odwiedzających witrynę jest niezbędne, jeśli chcesz, aby pozostali na stronie internetowej i stali się Twoimi klientami. Jednym z najlepszych sposobów na zapewnienie pozytywnego UX jest zaplanowanie ścieżki użytkownika, zanim jeszcze zaczniesz projektować swoją witrynę. Pomoże Ci to zidentyfikować potencjalne problemy i je rozwiązywać.

Na początek usiądź i zaplanuj kluczowe kroki, które użytkownik podejmie w Twojej witrynie, od wejścia na stronę główną po sfinalizowanie zakupu lub zasubskrybowanie usługi. Robiąc to, zastanów się, jakie działania chcesz, aby podjął na każdym etapie i jakich informacji będzie potrzebować, aby podjąć decyzję zakupową. Po zaplanowaniu ścieżki użytkownika możesz zacząć myśleć o tym, jak zaprojektować każdą podstronę i zakładkę i jakie elementy musisz w nich uwzględnić. Pamiętaj, że projektowanie stron internetowych polega na zapewnieniu doskonałego doświadczenia użytkownika, więc upewnij się, że Twoje projekty są łatwe do zrozumienia i nawigacji. Jeśli poświęcisz trochę czasu na zarysowanie swojego UX przed rozpoczęciem projektu internetowego, będziesz na dobrej drodze do stworzenia udanej strony internetowej.

Opracuj swoją strategię

Marketing treści to termin, który jest często używany w kontekście stron WWW, ale co właściwie oznacza? W swojej najbardziej podstawowej formie content marketing to sposób na promocję Twojej firmy poprzez tworzenie i udostępnianie wartościowych treści. Może to przybrać formę postów na blogu, artykułów, infografik, filmów, a nawet po prostu pomocnych wskazówek i porad. Kluczem jest to by treść była interesująca i odpowiednia dla grupy docelowej. Jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie content marketingu jest projektowanie stron internetowych i tworzenie firmowego bloga. Dzięki temu uzyskasz platformę do dzielenia się pomysłami i łączenia się z potencjalnymi klientami. Gdy masz już kilka postów na blogu, możesz zacząć promować swoje treści za pośrednictwem mediów społecznościowych. Przy odrobinie wysiłku możesz szybko zbudować lojalne grono potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani tym, co masz do powiedzenia.

Stwórz własny styl

Jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych, wypracowanie własnego schematu stylistyki strony może być niezwykle pomocne. Ustalenie wytycznych dot. stylistyki  pomaga zapewnić spójny wygląd i styl witryny, co może uczynić ją bardziej atrakcyjną wizualnie i łatwiejszą w użyciu. Ponadto posiadanie takiej instrukcji może pomóc w usprawnieniu procesu projektowania, ponieważ zawiera jasne wytyczne dotyczące tego, co powinno, a co nie powinno być umieszczane w Twojej witrynie. Jak więc stworzyć przewodnik dla swojej marki? Oto kilka porad:

  • Zacznij od nakreślenia ogólnego wyglądu i stylu Twojej witryny. Jakich kolorów chcesz użyć? Jakie czcionki? Jaki układ? itp.
  • Gdy masz już wyobrażenie o ogólnym wyglądzie, zacznij myśleć o konkretnych elementach na swojej stronie. Dla każdego elementu zdecyduj o takich rzeczach jak kolor, rozmiar, czcionka itp.
  • Po uporządkowaniu wszystkich poszczególnych elementów umieść wszystko w jednym dokumencie, aby mieć punkt odniesienia podczas projektowania witryny.

Przestrzeganie tych wskazówek powinno pomóc w stworzeniu wytycznych, który odegrają ważną rolę podczas projektowania witryny internetowej.

A więc podsumowując – spisanie briefu strony internetowej polecamy każdemu. Na początku może się to wydawać zniechęcające, ale jeśli poświęcisz trochę czasu aby zbadać odbiorców i opracować przewodnik po stylu, znacznie ułatwi to proces wszystkim zaangażowanym w proces stronom. Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu briefu strony internetowej lub stworzeniu przewodnika po stylu, nasz zespół z przyjemnością Ci pomoże. Skontaktuj się z nami już dziś, aby rozpocząć tworzenie lub aktualizowanie Twojej witryny internetowej!

Potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu pracy? Nasz zespół ekspertów pomoże Ci stworzyć profesjonalną stronę internetową, która spełni Twoje potrzeby. Skontaktuj się z nami już dziś, aby rozpocząć.
Bartosz Wiczyński

Bartosz Wiczyński

graphic designer • marketing specialist

Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj również:

Odpowiemy na Państwa potrzeby

KONTAKT

Prosimy o zaznaczenie poniższych zgód:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Poznań, POLAND

+48 515 065 068

kontakt@somethingmore.pl

WYCENA

Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.

PEŁNA SATYSFAKCJA

Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

Przekonaj się, że warto!

SOCIAL MEDIA

NEWSLETTER

Copyright © 2022 Somethingmore.pl | Polityka prywatności