strefa dobrej wiedzy
blog
Jak (sprawnie, szybko i skutecznie) zrobić nową stronę internetową?

O czym powinieneś pomyśleć planując swoją stronę internetową? Ważne jest, abyś miał pojęcie o tym, czego będziesz potrzebować, a jeśli jeszcze nie wiesz jakie aspekty wziąć pod uwagę rekomendujemy lekturę tego krótkiego artykułu.
Najlepiej zacząć właśnie od tego
Otrzymujemy wiele telefonów od osób, które mówią: „Potrzebuję strony internetowej, ale nie wiem, jak się do tego zabrać”. To normalne, właśnie w tym celu powstały briefy stron internetowych. Wszystko zaczyna się od pewnego rodzaju planu tego, czego oczekujesz od swojej strony internetowej.
Cele strony internetowej
Ważne jest, aby Twoja witryna miała swój powód, czyli inaczej cel, dla którego istnieje. Do czego właściwie ma służyć Twoja strona internetowa? Co chcesz osiągnąć? Jakie są konkretne cele i wyniki projektu strony internetowej, abyś wiedział, że osiągniesz to co zaplanowałeś? Bez wyznaczenia celów nie będziesz w stanie określić czy osiągnąłeś swoje załozenia. Wszelkie pieniądze wydane na stronę internetową powinny się zwrócić, prawna? Uważamy, że nowa strona internetowa powinna być inwestycją, a nie kosztem.
Nie wiesz jak zrobić firmową stronę internetową? Skontaktują się z nami – pomożemy 🙂 (źródło: pexels.com)
Grupa docelowa strony internetowej
Kim są ludzie, którzy będą korzystać z Twojej witryny? Ci ludzie to Twoi docelowi użytkownicy z którymi musisz „porozmawiać” i którzy pomogą w osiągnięciu sukcesu strony internetowej. Pomyśl o swoich klientach i odbiorcach. Z pewnego punktu widzenia jest to ich strona internetowa, a nie Twoja. Czy to nie im powinna podobać się przed wszystkim? Czy to nie na ich potrzeby powinna odpowiadać?
Własny branding
Ważne jest, aby mieć wypracowaną tożsamość marki. Branding obejmuje takie rzeczy, jak unikalne logo i schemat kolorów, a także komunikaty przekazywane przez markę, np. jakość, uczciwość, prawość, a także slogany. Twój brand powinien mówić o etosie Twojej firmy.
Projekt strony internetowej
Projekt witryny jest bardzo ważny, ponieważ liczy się pierwsze wrażenie. Jednak po kilku sekundach wpływ wizualny staje się mniej ważny i staje się bardziej związany z doświadczeniem użytkownika (UX), treścią pisaną, sposobem poruszania się po zakładkach i łatwością poruszania się po witrynie. Nie chodzi tylko o to, żeby było ładnie, ale również funkcjonalnie i treściwie.
Zawartość strony internetowej
Treści są ważną częścią witryny, ponieważ jest dostarczają odwiedzającym informacje, których szukają. Ważne jest, aby teksty były dobrze napisane i zawierały jasne, ukierunkowane informacje. Treść jest również najtrudniejszą i najbardziej czasochłonną częścią każdego projektu strony internetowej. Czy wiesz co Twoi potencjalni klienci chcieliby przeczytać?
Call to action – czyli wezwanie do działania
Wezwania do działania to przyciski lub linki, które chcesz, aby odwiedzający kliknęli. Powinny być tak zaprojektowane by poprowadzić użytkowników ścieżką lub „lejkiem sprzedaży”. Odwiedzający powinni zostać ukierunkowani na podjęcie działań, których oczekujesz, na przykład wypełnienie formularza zapytania lub wykonanie telefonu.
Nawigacja na stronie internetowej
Potrzebny jest prosty i skuteczny system nawigacji i menu, aby odwiedzający szubko mogli znaleźć informacje, których szukają. Nawigacja powinna być łatwa, logiczna i przejrzysta, z wyraźnymi tytułami stron, a zakładki, których będziesz potrzebować, powinny być przemyślane na początku projektu.
Funkcjonalność strony internetowej
Funkcjonalność strony to to, co sprawi, że strona będzie interesująca dla użytkowników i wciągająca. Ważne jest, aby mieć jasne pojęcie o wszystkich funkcjach na początku projektu, aby rozwój był płynny i prosty – dodawanie nowych pomysłów w połowie projektu może przysporzyć projektantowi stron internetowych problemów i zwiększyć koszty. Upewnij się, że pomyślałeś o wszystkim na początku.
Silnik strony internetowej
Czy Twoja strona internetowa będzie regularnie aktualizowana? Czy witryna będzie musiała zostać zbudowana tak, aby była skalowalna, aby umożliwić dodawanie nowych treści w miarę upływu czasu? Używana platforma (np. WordPress) musi być starannie wybrana, aby mieć pewność, że będzie łatwa do aktualizacji i że będziesz możliwość rozbudowy w przyszłości.
Dalsze prowadzenie strony internetowej
Co dzieje się po uruchomieniu strony? Czy będziesz ją utrzymywał, czy też chcesz, aby robił to projektant strony internetowej? Ważne jest, aby przemyśleć, w jaki sposób witryna będzie aktualizowana i porozmawiać o tym na początku projektu.
Nazwa domeny dla Twojej strony internetowej
Nazwa domeny to adres Twojej strony internetowej w sieci. Nazwy domen zazwyczaj zawierają nazwę firmy, a ich rejestracja zazwyczaj kosztuje około 150 zł netto rocznie. Czy zarejestrujesz domenę samodzielnie? Czy sprawdziłeś, czy ten adres, który Ci się podoba jest dostępny?
Hosting strony internetowej
Twoja witryna będzie potrzebować pakietu hostingowego, aby udostępnić ją online. Hosting to zasadniczo miejsce do wynajęcia w Internecie, do którego przesyłana jest Twoja witryna. Czy będziesz samodzielnie organizował hosting, czy też potrzebujesz, aby zrobił to za Ciebie projektant?
Pomoc w planowaniu strony internetowej
Wpisy, które umieszczamy na tym blogu dają wyobrażenie o ważnych rzeczach, o których należy pomyśleć, planując własną stronę internetową. Dobrze uzupełniony brief jest kluczem do szybkich i zadowalających prac nad stroną internetową, a jednocześnie pomaga uporządkować pomysły we własnej głowie.

Bartosz Wiczyński
graphic designer • marketing specialist
Jak firmy pozycjonerskie zrobią Cię w konia!? I jak tego uniknąć.
Wysoka pozycja w Google to klucz do sukcesu online. Ale uwaga! Nie daj się zwieść iluzji ilości wyświetleń. To nie to samo, co rzeczywiste wejścia na stronę. Ważniejsza jest jakość ruchu, a nie tylko liczba!
Druk z wykorzystaniem Adobe Pantone – droższa opcja na lepsze kolory
Projektant może wybrać kolor w systemie Adobe RGB, a następnie użyć narzędzia Adobe Pantone, aby dopasować go do koloru Pantone, który jest dostępny w druku.
Jak skutecznie poprawić pozycję strony internetowej w Google
W tym artykule przedstawiam kilka podstawowych sposobów, które pomogą Ci poprawić pozycję Twojej strony w Google.
Odpowiemy na Państwa potrzeby
KONTAKT
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Poznań, POLAND
+48 515 065 068
kontakt@somethingmore.pl
OFERTA SOMETHINGMORE.PL
WYCENA
Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.
PEŁNA SATYSFAKCJA
Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.
Przekonaj się, że warto!
SOCIAL MEDIA
NEWSLETTER
Copyright © 2022 Somethingmore.pl | Polityka prywatności

0 komentarzy