strefa dobrej wiedzy

blog

Co zrobić, gdy Twojej firmy nie widać w Google Maps?

19/01/2023 | Blog, Marketing

Tekst przeczytasz mniej więcej w 5 minut
Mapy Google to bez wątpienia świetne, ale nadal niedoceniane narzędzie. Nie tylko może pomóc szybko i łatwo znaleźć drogę do celu, ale może również pomóc małym firmom w ich marketingu czy pozycjonowaniu lokalnym i przyciągnąć więcej klientów, wyświetlając ich lokalizacje, aktualizacje i inne wiadomości w stylu social mediów.

Masz profil swojej firmy w Google Maps, ale wchodząc z trybu prywatnego bądź telefonu kolegi jej nie widać (ewentualnie ikonka pojawia się w dużym przybliżeniu)? W takim przypadku oczywiste pytanie, które należy zadać, brzmi: „Dlaczego moja firma nie wyświetla się w Mapach Google tak jak bym tego chciał?” Jest kilka czynników, które mogą powodować, że Twoja firma się tam nie pojawia. Poniżej omówimy kilka podstawowych przyczyn.

Brak weryfikacji firmy w Google Maps

Jednym z najczęstszych przyczyn jest niezweryfikowany profil Twojej firmy w Google. Zgłoś swój profil i przeprowadź weryfikację przez telefon lub pocztę, a Twoja firma zacznie się wyświetlać w Mapach Google.

Podobnie jak w przypadku zwykłych wyników wyszukiwania Google, różne algorytmy współpracują ze sobą, aby określić wyświetlenie ikony danej firmy w Mapach Google. W zależności od tego, jak profil Twojej firmy jest skonfigurowany w Google, różne czynniki mogą powodować, że nie pojawia się ona na mapie.

Twojej firmy nie widać w Mapach Google? Spokojnie, wiemy jak Ci pomóc! (źródło: unsplash.com)

Dlaczego moja firma nie jest pokazywana w Mapach Google?

Kategoryzacja firmy nie ma związku z wyszukiwanym hasłem

Zanim uznasz, że Twojej firmy w ogóle nie ma w Mapach Google, sprawdź, czy nie patrzysz na nią przez pryzmat niepowiązanego zapytania. Najlepszym sposobem sprawdzenia, czy Twoja firma znajduje się na liście, jest wejście na stronę https://www.google.com/maps/ i przejście do adresu firmy bez wyszukiwania konkretnego hasła. Jeśli nawigujesz do Map Google, wyszukując na przykład „lodziarnia”, w dużej mierze ograniczasz wyniki do lodziarni.

Jeśli to wyszukiwane hasło nie pasuje do Twojej firmy — lub jeśli nie jest wymienione jako termin opisowy we wpisie — prawdopodobnie nie pojawi się na mapie. Ten problem może wydawać się oczywisty, ale łatwo popełnić błąd.

Jest zbyt daleko od miejsca, w którym go szukasz

Podobnie jak w poprzednim punkcie, sprawdź, czy zapytanie nie wyeliminowało Twojej firmy ze względu na odległość. Mapy Google mają na celu priorytetowe traktowanie wyników w pobliżu, więc jeśli szukasz swojej firmy z odległości trzydziestu kilometrów, może się ona nie wyświetlać. Załóżmy, że prowadzisz restaurację serwującą pizzę i jako wyszukiwane hasło używasz „pizzeria”.

Jeśli w pobliżu Twojej bieżącej lokalizacji znajduje się wiele restauracji serwujących pizzę, możesz nie widzieć wszystkich na liście.

Firma nie jest wystarczająco wyeksponowana

Trzecim możliwym powodem, dla którego Mapy Google nie pokazują Twojej firmy, jest to, że nie jesteś wystarczająco widoczny. Widoczność to termin, którego Google używa do opisania, jak dobrze znana jest firma. Na przykład duże centrum handlowe w dużym mieście prawdopodobnie będzie miała większe znaczenie niż lokalny sklep odzieżowy.

Podczas wyświetlania wyników wyszukiwania Google traktuje priorytetowo firmy o dużej widoczności. Jeśli Twoja firma ma wielu konkurentów o większym znaczeniu niż Ty, prawdopodobnie znajdziesz się na liście poniżej wszystkich z nich.

Twoja oferta nie zawiera odpowiednich tagów kategorii

Pomocnym narzędziem, które Google oferuje, aby zwrócić większą uwagę Twojej firmy na Mapy Google, są tagi kategorii. Tagi kategorii to zasadniczo etykiety, które możesz umieścić we wpisie, wskazujące rodzaj prowadzonej działalności. Możesz zacząć od wybrania tagu kategorii podstawowej, np. „kancelaria prawna”. Ten tag powinien opisywać Twoją firmę jako całość.

Następnie możesz dodać dodatkowe kategorie, aby wskazać konkretne usługi oferowane przez Twoją firmę, np. „porady prawne dla przedsiębiorców”.

Firma dzieli przestrzeń biurową z innymi podmiotami

Jeśli Ty i inna firma dzielicie przestrzeń biurową, czyli macie dokładnie ten sam adres, może to powodować problemy dla Was obojga w Mapach Google. Google nie lubi przypisywać jednego adresu do wielu firm. Zwykle można to rozwiązać, po prostu dodając numer lokalu do swojego adresu.

Zakładając, że Ty i inne firmy w Twoim budynku macie różne numery mieszkań, Google powinno rozpoznać różnicę. Jeśli nie masz jednak numeru lokalu, spróbuj skontaktować się z działem pomocy Google i zapytać, jak postępować.

Niedawno dodałeś lub zmieniłeś lokalizację swojej firmy

Czy ostatnio dodałeś lub zmieniłeś adres swojej firmy w Mapach Google? Jeśli tak, może to być powód, dla którego Twoja firma się nie wyświetla. Jeśli niedawno dodałeś swój adres w ciągu ostatnich kilku dni, Twoja firma może nie być wyświetlana w Mapach Google.

Aktualizacja Map Google zajmuje trochę czasu, więc być może Twoja firma nie jest wyświetlana, ponieważ wpis o firmie nie został jeszcze zaktualizowany. Z drugiej strony, jeśli niedawno zmieniłeś adres swojej firmy, mogą istnieć dwa powody, dla których możesz nie widzieć swojej firmy w Mapach Google. Pierwszym powodem jest to, że Mapy Google potrzebują czasu na aktualizację.

Jeśli więc zmieniłeś swój adres w ciągu ostatnich trzech dni, być może trzeba będzie poczekać na jego aktualizację. Drugim powodem jest to, że może być konieczne zweryfikowanie zmiany adresu w Google. Możesz to zrobić, prosząc o kartkę pocztową, aby zaktualizować adres.

Twój profil w Google Maps został zawieszony lub wyłączony

Ostatnim możliwym powodem, dla którego Twojej firmy nie ma w Mapach Google, jest zawieszenie lub wyłączenie wpisu o firmie. Zawieszenie zwykle następuje w wyniku czegoś, co Google nazywa „problemami z jakością”, które mogą obejmować szeroki zakres problemów. Niestety, Google rzadko wyjaśnia, dlaczego Twoje konto zostało zawieszone.

Oto niektóre z najczęstszych przyczyn, które należy zbadać:

  • Wstawianie niepotrzebnych słów kluczowych w polu nazwy firmy
  • Wiele adresów dla tej samej firmy
  • Posiadanie więcej niż jednej zweryfikowanej wizytówki Twojej firmy
  • Twoje imię i nazwisko, adres i numer telefonu są niespójne w odniesieniu do innych stron internetowych bądź baz danych firm

To jednak tylko kilka z prawdopodobnych przyczyn. Najlepszym sposobem rozwiązania problemu z zawieszoną wizytówką jest skontaktowanie się z pomocą techniczną Google. Po ustaleniu przyczyny i naprawieniu jej możesz ubiegać się o przywrócenie.

Dlaczego Google nakłada karę ręczną?

Gdy witryna narusza wytyczne Google dotyczące jakości, może podlegać karze ręcznej. Kary ręczne są nakładane przez zespół weryfikatorów Google, w przeciwieństwie do algorytmów określających kary automatyczne. Ręczne kary mogą być nakładane z wielu różnych powodów, takich jak spamowanie lub niskiej jakości treści, upychanie słów kluczowych, maskowanie i kupowanie linków.

Google publicznie oświadczył, że jednym z jego głównych celów jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania. Gdy witryny naruszają wytyczne dotyczące jakości, nie tylko pogarsza to widoczność tych witryn w wynikach wyszukiwania, ale także obniża ogólną jakość wyszukiwarki dla wszystkich. Dlatego Google poważnie traktuje naruszenia swoich wytycznych dotyczących jakości i często stosuje kary ręczne.

Rodzaje kar Google

Google ma wiele różnych kar, które może nałożyć na strony internetowe. Istnieją działania ręczne, czyli kary nakładane przez weryfikatorów Google. Może to być wszystko, od całkowitego zablokowania witryny po ostrzeżenie o stosowaniu niepożądanych technik SEO. Kary algorytmiczne to te, które naliczane są automatycznie w wyniku zmian w algorytmie wyszukiwarki. Mogą to być drobne poprawki, które nieznacznie obniżają ranking witryny, do dużych aktualizacji, takich jak Panda lub Penguin, które mogą całkowicie usunąć witrynę z wyników wyszukiwania.

Panda i pingwin – takie kary mogą spotkać Twoją stronę

Z biegiem czasu Google staje się coraz bardziej nieprzejrzysty, jeśli chodzi o zmiany z każdą aktualizacją, więc czasami najlepsze, co możesz zrobić, to upewnić się, że masz dobre oprogramowanie do śledzenia pozycji i na bieżąco śledzić swoje kluczowe pozycje. Możemy w tym pomóc.

Panda jest karą algorytmiczną i koncentruje się na jakości Twojej witryny, aktualizując mniej więcej co miesiąc i koncentrując się na takich rzeczach, jak duplikaty treści, liczba reklam lub liczba linków. Penguin jest również algorytmiczny, ale jest aktualizowany generalnie co 6 miesięcy i koncentruje się na słabych taktykach budowania linków.

Jak zatrzymać kary Google?

Istnieje kilka sposobów na to, by kary Google nie wpływały na Twoją witrynę. Pierwszym z nich jest zidentyfikowanie przyczyny kary i jej naprawienie. Często można to zrobić, zajmując się wszelkimi taktykami spamerskimi lub czarnymi kapeluszami, których możesz używać. Możesz także skorzystać z zasobów Google, które pomogą Ci rozwiązać wszelkie problemy. Drugim sposobem na zatrzymanie kary jest poproszenie Google o sprawdzenie. Jeśli uważasz, że Twoja witryna została ukarana niesprawiedliwie, możesz odwołać się od tej decyzji. Na koniec możesz użyć narzędzia Google do wypierania się, aby powiedzieć wyszukiwarce, aby nie liczyła niektórych linków z określonych witryn podczas obliczania rankingu Twojej witryny.

W jaki sposób cofnąć kary Google za zduplikowane treści?

To, jakie działania podejmiemy w celu odwrócenia kary Google (i odzyskania przez witrynę pozycji w rankingu), zależy od tego, jaka jest kara. Ręczne kary zostaną odnotowane w Google Search Console, więc są bardzo łatwe do zidentyfikowania, ale kary algorytmiczne wymagają nieco więcej badań, aby dowiedzieć się, z którą aktualizacją odpowiadają i jaka może być ich główna przyczyna. Jeśli Twoja kara jest oparta na linkach – być może masz tysiące linków pozostałych po kampanii SEO w czarnych kapeluszach z przeszłości – przeprowadzimy audyt i znajdziemy każdy zły link. Następnie utworzymy obszerny plik zrzeczenia się, który możesz przesłać do Google, aby zdystansować się od złych linków do Twojej witryny i usunąć wszelkie negatywne skutki, jakie mogą mieć. Jeśli jest oparta na treści – być może Twoja witryna zawiera wiele powielonych treści lub oczywisty plagiat – podejście do usunięcia kary obejmuje analizę i ponowne pisanie, aby upewnić się, że wszystkie Twoje treści wnoszą unikalną wartość.

Potrzebujesz pomocy w zakresie wizytówki w Google Maps? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!

Bartosz Wiczyński

Bartosz Wiczyński

graphic designer • marketing specialist

Ekspert z 10-letnim doświadczeniem z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron internetowych, fotografii i marketingu. Stale poszukuje wiedzy, zapytany może długo i z pasją opowiadać o najnowszych trendach w branży reklamowej i optymalnych rozwiązaniach.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj również:

Odpowiemy na Państwa potrzeby

KONTAKT

Prosimy o zaznaczenie poniższych zgód:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Poznań, POLAND

+48 515 065 068

kontakt@somethingmore.pl

WYCENA

Przygotowujemy indywidualne wyceny dla każdego projektu - wystarczy wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy. Wycena przyjdzie w max. 24 godz.

PEŁNA SATYSFAKCJA

Jesteśmy zgranym zespołem, który realizuje projekty z pasją i zaangażowaniem. Dotrzymujemy ustalonych terminów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

Przekonaj się, że warto!

SOCIAL MEDIA

NEWSLETTER

Copyright © 2022 Somethingmore.pl | Polityka prywatności